Yağmur


Ortalama bir insan hayatı boyunca ne kadar yürür, kaç kere karar alır, kaç kere yürürken o kararlarından vazgeçer, kaç kere vazgeçtiği kararları unutup tekrar işleme koyar tam emin değilim ama, bunca zamandan sonra “WordPress’te bir yer açsam da yazsam kafama göre” dememle WordPress’in “bu kullanıcı zaten var” demesi arasında tam Maltepe – Tahtakale ve Tahtakale – Maltepe güzergahında 2 vapur, 2 dolmuş, 1 elektronik ekipman mağazası, 1 cep telefonu aksesuarı dükkanı, 1 Turkcell TİM, 1 DiA, 1 BiM, 1 tane de fırın geçti.

Mesafeler insanı yüceltir mi köreltir mi çok emin değilim. Kör bıçak bile en azından vidaları sıkıp gevşetmeye yarıyor nasılsa.

Mısır Çarşısı’nın arka tarafına düşüyor Tahtakale. Orada bir işim olmasa uzun süreler gitmezdim sanırım. Neden bilmiyorum aslında. Bir sürü dükkan var, renkli şekilli eşyalar satan insanlar var, sofu bir görüntüsü de var. Belli aralıklarla düşünceleri tazelemek için bile gidilebilirmiş gibi geliyor artık.

Tabi derdim bunları anlatmak değil. Derdim yağmur, derdim İstanbul.

Maltepe’den Kadıköy’e inene kadar yağmur yok.
Kadıköy’den vapura binene kadar çiselemek bile yok.
Vapurun hareketi anından,  Kız Kulesine varana kadar neredeyse vapuru batıracak kadar ağır bir yağmur var.
Kız Kulesi’nden Eminönü iskelesine kadar yağmur yok.
İskeleden Tahtakale’ye ulaşana kadar geçen koşma zamanında gökyüzü üzerime kova kova su döküyor.
İşimi halledeceğim mağazaya girdiğim andan itibaren yağmur kesiliyor.
Aynı sıralamayla eve dönene kadar tekrar düşünün.

Demem o ki, ne İstanbul’u tam anladım, ne de onun bu şımarıklığına akıl sır erdirebildim.

Gene de yağmuru da, İstanbul’u da seviyorum.

Ne kadar ıslak ve ne kadar dönek olsalar da.

Not: Yağmurun resmini çekip, bu yazıya eklemek isterdim aslında ama fikir kafama yazıyı yazdıktan sonra geldi. Back To The Future için bekliyorum. Sonra eklerim, bu notu da silerim. Kimse bir şey anlamaz böylece…

Ben diyorum ki:

