Bu Aralar Neler Dinliyorum?


Evet, herkesin evinde inanılmaz bir müzik arşivi var, hepimiz birer müzik canavarıyız, herkesin biraz çılgın tarafı var ve kimsenin bilmediği muhteşem müzikler dinliyoruz. Aferin bize.
Peki hiç dinleyip beğenmediklerimizi anlatıyor muyuz? (Bunu sadece merak ettim, sesli yazdım. Düşüncelerimi saklamıyorum.)

İşte benim son 1 ayda dinlediklerimden ufak bir seçme ve kafama göre notlar;

A Hero Will Stand – Road To Victory

Eskiden beri brutal vokal sevmeyen bir insan evladı olarak, bu albüme pek dayanabildim diyemem. Hatta ilk turu tamamlayıp tüm albümü dinlemiş olana kadar bayağı yoruldum açıkçası. Ama gene de içinden bir iki parça hoş diyebilirim. Onları belki brutal vokal olmadan seveceğimi düşündüm ya da değil. Emin olamam.
Elemanlar bu albüm için post hardcore, chaotic metal demişler. O kadar dallanıp budaklandı ki müzik türleri bu garip garip isimlerle, artık kafam karışıyor. Eskiden ne güzel “metal tabi ama farklı unsurları da var” der geçerdik.
Şarkı listesi;

1. The Time Remembers Its’ Heroes
2. Waiting For The Dawn
3. The Darkest Days
4. Following The Horizon
5. Hoping For The Worst
6. Lost In Desert
7. Road To Victory
8. Mad Dogs
9. Between Authority And Justice
10. Sand Clocks

Albümün isim parçası Road To Victory güzel. Yanına bir de Following The Horizon olabilir diyorum.

Not: Bunlar da grup elemanları. Ama şaşırmaca yok. (Kızın kulakları gerçek değil yani)

Book of Reflections – Relentless Fighter

Bu adamları son birkaç senedir takip ediyorum ve bu edindiğim üçüncü albümlerinde de aynı mantaliteyi korumuşlar. Aferin demekten başka şansım yok zira yaptıkları müziği beğeniyorum. Bu arada elemanlar İsveç.
Terminolojisinde “neoclassical power metal” diye geçen bir türe sahip müzikleri. Yngwie Malmsteen, Jason Becker ayarında diyor Wiki. Malmsteen kısmından eminim de, Becker sanki biraz düşünülmesi gerekiyor üzerine.
Şarkı listesi;

1. Until The Day 04:44
2. Dance With The Devil 05:09
3. Angel Shed A Tear 04:14
4. Bleeding Dry 05:32
5. Rise Up! 04:41
6. Crashing Through 04:12
7. Somewhere Else To Be 05:29
8. Gates To Oblivion 06:27
9. Keep Us Afloat 04:36
10. Without My Angel 04:46

Kesinlikle Until The Day, Angel Shed A Tear, Rise Up!, Gates To Oblivion, Without My Angel dinlenmeli diyorum. Kalan parçalar da güzel ama bunlar çok güzel.

Dean Watson – Unsettled

Bu albüm adamın ilk çalışması mı yoksa albümü mü? Fikrim yok. Ama rock, caz, fusion arası bir yerde güzel albüm olmuş. Kulak yemiyor ve Dream Theater kadar aksak ritimli değil. Annem bile takip edebilir yani kafası karışmadan. Anlamaz tabi tam, o ayrı mesele. Amcanın müziği güzel.
Şarkı listesi;

1. The Encounter ( 5:03 )
2. The Push ( 3:36 )
3. Out Of The Mist ( 8:25 )
4. Sequence Of Events ( 3:25 )
5. DIP ( 6:56 )
6. The Departure ( 4:40 )
7. Gray Matter ( 6:16 )
8. Orb ( 7:47 )
9. 11th Heaven Blues ( 4:00 )
10. Still ( unsettled ) ( 2:10 )

Bu albümün bendeki kralları da Squence of Events, The Push, 11th Heaven Blues ve Still (unsettled).

Faun – Licht

İlk dinlediğim zaman Faun çok ilginç gelmişti bana. Uzun süre başka gruplara geçememiştim. Kullandıkları enstrümanları, elemanlarını, müzik türünü, türün öncülerini falan araştırmıştım. Neofolk olarak geçen müzik bana sanki -hayalgücünün devreye girmesi- pagan, wicca müziği gibi gelmişti. Enteresan işte insanın bilmediği şeyler hakkında hayal kuruyor olması.
Bu arada Faun’un şarkı sözlerinin bayağı özel olduğunu da belirteyim. İncelemekte fayda var.
Şarkı listesi;
1. Prolog
2. Andro
3. Unda
4. Von den Elben
5. Ne Aludj El
6. Deva
7. Punagra
8. Wind & Geige
9. Isis
10. Cernunnos
11. Egil saga
12. Fort

Andro, Unda, Isis, Egil Saga diyorum. 4/5, çok başarılı.
Judith – Si L’on S’en Souvient

Zaz ve sokak şarkıları mevzularından sonra fransızlara kayan kulağıma iyi geldi bu. Bir Zaz’dan, bir bundan dinliyorum. Hayır şarkıları anlamıyorum ama müzik evrenseldir birader.
Bu da pop caz, soul arası bir yerlerde gezinen güzel bir ablamız. Öneriyoruz efendim.
Şarkı listesi;
1. Fais Passer Le Mot
2. Là Où Je Vais
3. Rien Ne Dure
4. Te Passe Pas De Moi
5. Je M’abime
6. Si l’On S’en Souvient
7. J’ai Pas Appris
8. Laisser Vivre
9. Tes Mains
10. Jour Après Jour

Là Où Je Vais, Te Passe Pas De Moi, Je M’abime, J’ai Pas Appris, Jour Après Jour  kesin tavsiye, diğerleri ara pas.
Dean Watson – Imposing Elements

Dean Watson’un 2012 çıkışlı son albümü. Gene caz, fusion, rock, progressive arası bir yerde duruyor ve başarılı bir çalışma olmuş.
Şarkı listesi;
1. Past Present 06:46
2. 16 Feet Below 05:42
3. Underpass 05:33
4. Push Too 05:05
5. Pendulum 06:31
6. Depth Charge 06:20
7. Of Age 06:40
8. New Resolution 08:37

Özellikle Underpass, Depth Charge, Of Age ve New Resolution favorilerim.

Bunu da karma bir öneri olarak yazıyorum…

Mono

Bu bizim bildiğimiz Mono değil. Yani hani şu “Life In Mono” şarkısının sahibi olan ingiliz grup değil.
Efendim bu arkadaşlar Japonya’nın güzide -benim için- gruplarından bir tanesi ve “çok” iyiler. Pink Floyd, Sonic Youth, Swan Style arası bir yerde, industrial rock peşinde kouyorlar.
Muhakkak deneyin.

Mono – Under The Pipal Tree
Mono – One Step More And You Die
Mono – Walking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined
Mono – You Are There
Mono – Hymn To The Immortal Wind

Ben diyorum ki:

