Fantastik Karakterler Fantastikleştirilebilir mi?


Olur tabi, neden olmasın?

Erkeklerde cinsel dürtüler, kadınlarda da onları etkileme ve alışveriş mantığı saatlik vergiye bağlanmadıkça, bu iş sürer gider. Bir süper kahraman alınır, iri göğüslü, rujlu, vamp, karizmatik ya da sevimli bir hale getirilir, piyasaya verilir.

Not: Listedeki karakterleri tanımayanlar için problem yok, yola devam…

Benim asıl kafamın takıldığı, süper kahramanları, çizgi romanları, animeleri, fantastik filmleri falan hep ineklere (bkz: nerd ve bkz: geek) yapıştırıyorlar ama nedense hiç çılgın seksi ve karizmatik süper kahraman fotolarıyla ünlenmeye çalışan gözlüklü, sivilceli Jonathan göremiyorum piyasada? Bu işin altından da layıkıyla kalktın MTV, Hipster’lara açtığın kanalda spastik görünüşe sahip bir sürü aptal züppe yarattın. Aferin!

Dert edinmiyorum bu hale gelmelerini ama belli bir çizgiye oturmuş karakterlerin böyle çevirimlerinin olmasını da yadırgıyorum açıkçası. Bu arada karakterler kendi evrenlerinde çizilmiş de olabilir, sadece fan çalışmaları da, çok umurumda değil. Hali hazırda dişi süper kahramanlar varken, erkek olanları irdelemek neden?

Neyse birader, sinirimizi kapatalım, bakın fantastiklerde değişiklik neler getiriyor;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sanırım derdimi birazcık da olsa anlatabilmişimdir?

Ben diyorum ki:

