Square Enix’in Sanal Serbestlik Projesi


Bir şekilde oyunlarla ilgileniyorsanız ya da etrafınızda ilgilenen birisi varsa, kulağınıza “Minecraft” ismi gelmiştir diye tahmin ediyorum. Şahsen hala denemedim oynamayı, onu belirteyim ama teoride sonsuz şey tasarlayabildiğiniz bir oyun evreni gibi düşünün onu. Sadece köşeli bir evren olması sorunuyla.

Şimdi Square Enix aynı konuya el atmış ve Minecraft’ın amatör mantığını alıp, kendi ticari dükkanı haline getirmek istiyor. Gerçi çok güzel görünüyor ama önce oyunun bitmesini beklemek lazım.

Benzer hikayeyi LittleBigPlanet ile de denemiştik, hatırlıyorum. Bu onun bayağı gömlek yukarısı olacak.

 

Bir tasarımcının hayali, bir firmanın da en büyük ticari başarısı olabilir. Nasıl mı?

Öncelikle tasarımcıya sınırsız güç ve istediğini yapabilme hakkı verin. Sonra yaptıklarını ve yapabildiklerini herkesin yapabileceği hale getirmesini ve paketlemesini isteyin. Sonra o paketi alın ve oyunculara “istediğinizi yapın, sınırsız bir dünya” etiketiyle verin. İşte sizi kısıtlanmış özgürlükler aldatmacası. Tabi ben gene de varım!

Bu konsept ilk duyurulduğunda, Heroes haritaları falan yapabiliyor olmayı özgürlük sayardık. Kendi tasarladığımız bölümler, düşünsenize. En uzak köşeye çok güçlü bir rakip, siz yolu açmadan yanınıza gelmesi imkansız, yardır babam yardır.

Gel zaman git zaman bu iş mekanikleşti, çevre bağımlı ve fizik kanunları ile yürür oldu. “Bölüm tasarımları” gitti, yaratıcılığın yeni hali “oyun tasarımcılığı” oldu. Aslında tasarlamadığımız bir şeyi seviyoruz tabi. İçeride bulunan şıklardan bir tanesini yapıyor ve kimsenin bizim yaptığımızı bulamamış olduğunu varsayıyoruz.

Neyse ne, Square Enix bu işi güzelce becermiş gibi. Ben açıkçası denemek için sabırsızlanıyorum. Ayrıca henüz “kendi macera oyununu tasarla” başlığı için ürün çıkmamıştı. SE bu boşluğa el atmış.

Şöyle de bir görüntümüz var, şimdi izleyelim;

Ben diyorum ki:

