Animeler Gerçek Olsa?


Sene 1994, enteresan bir anime peydahlandı ekranlarda. O zamanlar meşhurdu böyle robotlu falan şeyler ki TRT yayınlayıp duruyordu.

Ufak bir robot -Juohmaru- ve onu kontrol eden sahibinin -Sanshiro- ilişkisini izlemiş olanlar hemen hatırlar zaten Plawres Sanshiro’yu. Ve şimdi bu seriyi gerçek hayata yaklaştıran bir ürün var desem? Hatta “”yaklaştıran” kelimesini tırnak içine alsam? Çünkü aslında bu ürün, 2009’daki ilk sürümün geliştirilmiş hali. Ben nasıl atladım bunu çok merak ediyorum.

BATTROBORG 2.0

Benim çocukluğum ve gençliğim bayağı eğlenceli geçmiş, şimdi fark ediyorum. 80 kuşağını sevmeyen birisi olarak -80’lerde hiçbir şey icat edilmediğini düşünüyorum. Bence 80’ler 70’lerle 90’lar arasında bir geçişti. Çok çok başarılı olan gruplar, filmler, düşünce akımları oldu tabi ama genel anlamıyla toplamı kayıptı- bana kattığı en güzel şeylerden birisi de anime izlemek idi.

Artık o aralar hiç çizgi film yapılmıyormu neyse, TRT dayanıyordu animelere. Tsubasa, Voltron, Lezarion, Yamato, Kimagure Orange Road, Slam Dunk, Space Adventure Cobra, Candy Candy, Dragonball falan ilk aklıma gelenler. Bir de Plawres Sanshiro tabi ki. Eleman alıyor robotu, yardırıyor ringde. Gerçi robot, ring dediğime bakmayın. Robot 30cm, ring yarım metrekare bir yer altı üstü.

Şimdi de Takara Tomy firması bu fikrin ilk uygulamasını geliştirmiş -bir de 1.0 sürümü var- ve yayınlamış. Ringiyle, 4 farklı robot seçeneğiyle eğlenmeniz mümkün. Şahsen şu an Avrupa ve Amerika satışı olmadığından beklemedeyim ama ileride çocuğum olduğunda, ona kendi çocukluğumu anlatmam gerekirse diye bir set almayı planlıyorum.

Sette beyaz, siyah, mavi ve kırmızı 4 robot seçeneği, robot başına 2.4Ghz’lik bir uzaktan kumanda, altıgen, sekizgen ya da dörtgen bir adet ring var. Robotların suratları açılabiliyor ve isterseniz kendi yüzünüzü ya da tasarım suratınızı yerleştirebiliyorsunuz. Tayvan ve Çin turnuvaları başlamış bile ve millet Star Wars, Matrix, Voltron konsept dövüşleri için turnuva kayıtları açmış. Hatta çoğu gidip robotu modlamış bile. Canım çekmedi desem yalan olur.

Yayınlanalı 2 gün olmasına rağmen, satış rakamında 14.000’i görmüşler. Uzak Doğu için ne iyi ne kötü bir rakam. İlk sene hedefleri de 220.000 birim satmakmış. Bence mümkün.

Eğer buralara gelir de turnuva falan yapmak isterseniz, ben kesin bir tane almış olurum. Haberiniz olsun. Kurallar basit: 5 kere vurabilen ya da rakibini ringden atan kazanır.

Ben diyorum ki:

