İşlemci Savaşları -Masaüstü-


2011’in en “geek” oyunu olabilir bu aslında. Neden daha önce görmedim ya da hatırlamıyorum açıkçası bilemiyorum ama oynanışının keyifli olacağı kesin.

Şu ana kadar yayınlanmış tek deste ve 30 işlemciden oluşan oyunun yeni destesinin yanında, eklenti paketi olarak anakartların gelmesi gibi güzel fikirler var gerçi ama bunların gerçekleşmesi için iyi satması lazım sanırım.

Oynanışı da basit. 2 ya da 3 kişi oturuyorsunuz, bütün kağıtlar dağıtılıyor. Saat yönünde dolanmak suretiyle, ilk oyuncu en üstteki kartının istediği bir özelliğini söylüyor. Rakiplerinin elindeki kartlarda o özelliğin daha yükseği varsa, yüksek özellikli karta sahip olan oyuncu rakiplerinin kartlarını alıp destesine karıştırıyor. Sonunda da tüm kartlar tek kişide toplandığında oyun bitiyor.

Basit görünüyor ama pek öyle değil aslında. Bazı kuralları tekrar yazarak ya da genişleterek, kazanma sürecini zorlaştırmanız mümkün. Sağda solda oyunu araştırırken izlediğim oyunların bazılarında, artık kullanılmayan teknolojilerin joker olarak yerleştirilmesi çok yaratıcı geldi. Örneğin 3 kişi oynuyoruz. Ben VIA C3 açtım, yanımdakinin kartı Motorola 68000, en sondakinde de Intel Core i5 var. Motorola açan eleman “Apple’da kullanıldım” dedi. Ben çıktım, onlar kaldı. Daha bir sürü formül geliştirilebilir. Anakartlar da eklenirse, uzun süre idare edebilir.

Şunlar da oyunda kullanılan işlemciler;

  1. Zilog Z80
  2. VIA C3
  3. MOS 650x
  4. NexGen Nx586
  5. NEC v30
  6. IDT Winchip 2
  7. Cyrix 6×86
  8. IBM & Motorola PowerPC 7xx
  9. Freescale PowerPC 74xx
  10. IBM PowerPC 970
  11. MIPS R3000
  12. Motorola 68000
  13. Intel 8080
  14. Intel 8086
  15. Intel 80286
  16. Intel i386
  17. Intel i486
  18. Intel Pentium
  19. Intel Pentium II
  20. Intel Pentium 3
  21. Intel Pentium 4
  22. Intel Core 2 Duo
  23. Intel Core i5
  24. Intel Core i7
  25. AMD Am486
  26. AMD K6-2
  27. AMD Athlon
  28. AMD Athlon 64
  29. AMD Phenom
  30. AMD Phenom II

Kaynak: CPU WARS sitesi

Ben diyorum ki:

