Kore’liler Blizzard’ı Yendi


Bir süre önce Diablo 3 oynayanların ya da teknoloji haberlerini takip edenlerin bileceği üzere, Blizzard Asya sunucularını kapatmıştı.

Altında yatan sebepleri anlattı, insanları suçladı, kendisini kandırılmış olarak gösterdi, ama şimdi, işler değişiyor.

Kimseyi suçlayacak durumda değilim.

Ben öyle sapkın oyuncular gibi olamadım hiç bir zaman ama gene de, olanları takip eden bir oyuncu olarak Blizzard’ın da, Koreli oyuncuların da suçlu olduklarını görebiliyorum.

Bir süre önce Kore’liler çıldırdı ve oyunun açıklarını itelemeye başladılar. Botlarla altın elde etmeye -gold farm-, eşyalarını klonlamaya -dupe-, Bot altınlarıyla eşya satın almaya -auction house- kastılar ve nihayetinde de uzun süren zenginlikleri bitti. Blizzard tüm Asya sunucularını süresiz olarak kapattı ve düzenlemeler yapılana ve bu işin sorumluları bulunana kadar da açmayacağını belirtti.

Bu arada oyuncuların oyununun açıklarını kullanmasını engellemekle tüm zamanını harcarken oyunun kendisiyle ilgilenmeyi boşveren Blizzard, sunuculardaki çökme, oyunun ortasında kapanma gibi sorunlara bir türlü çözüm bulamadı ve Kore’li oyuncuların iade talepleriyle karşılaştı. Tabi ki Activision kanadı para falan iade etmeyeceği için, Blizzard bu istekleri sürekli reddetti. Nihayetinde de devlet olaya el koydu.

Blizzard’ın mantığı “benim belli bir kullanıcı anlaşmam var ve o anlaşmaya uyulmadığı zaman sunucularımı kapatabilirim” şeklinde.
Oyuncular tarafında ise “60$ ödüyorum, hile yapmıyorum, sürekli sunucular çökük ya da güncelleme adı altında oyundan atılıyorum ve 60$ verdiğimden bahsetmiş miydim?” durumu var.

Kore’nin Fair Trade Commission ekibi -bizim hakem heyeti gibi ama daha serti- giderek artan şikayetlerin ardından bir araştırma başlattı ve Blizzard’a, “sen kim oluyorsun da hizmetini vermediğin bir ürünü satıp, sonra da bedel iadesi yapmam ben” diyebiliyorsun diye çıkıştı.

Ama Blizzard’ın da hakkını yememek lazım. Starcraft sapkını bir ülkeye “çok da umurumda değilsiniz” göndermesi yapmak, kendi ipini çekmek gibi.

Nihayetinde artık seviye 40 ve altı olan, oyunu 30 gün içinde almış olan herkes, 3 Temmuz 2012’ye kadar para iadesi alabilecek.
Bundan sonra da, oyunun satın alınmasından itibaren, 14 gün içerisinde ürünü iade etmek isteyen ve seviye 20 ve altında kalan herkes tam para iadesi alabilecek.

Yani sonuç olarak, Blizzard Activision’dan aldığı akılla daha kafasını çok vurur duvarlara duvarlara. Fazla şişinme Blizzard, senden büyük bir sürü şirket var.

Ben diyorum ki:

