MTV’nin iptal edilen oyun dükkanı programı


MTV’den genel olark hoşlanmam. Yaptığı programlar ve hitap ettiği kitle arasındaki enteresan farklılık beni geriyor. Bir yanda trilyonlarca dolar parası olan garip garip insanlar, diğer yanda da onları izleyen birileri. “Birileri” genelde ya evde oturup baba/anne parasıyla “takılan” ya da alışverişe çıkıp “ek kartını” kullanarak alışveriş yapan kitleyi temsil ediyor gibi.

Ama şu iptal edilen programa baktım, MTV değişik bir şey denemek istemiş. Gene eminim ki bir süre sonra saçma sapan yerlere gidecek ve hitap etmesi gereken kitleye hitap edemeyeceği anlaşılan bir program olacaktı ama gene de deneyleri için bir puan veriyorum.

Programın iptal sebebi, çekimin yapıldığı dükkanın adının “ACME” olması. İsim hakkı davası dolayısı ile şirkete dava açıldığından, 2009 itibariyle proje rafa kaldırılmış.

Şimdi;

  1. Madem oyun kültürüyle alakadar program yapmak istediniz, başka dükkan mı yoktu? Onunla sorun yaşadıysanız, başkasını deneseydiniz?
  2. Oyun kültürünü mü tanıtmak istiyordunuz, yoksa zenginlerin hayatına başka bir giriş yapmak mı?
  3. Dalga geçip “geek”, “nerd” dediğiniz adamların hayatına, “Jersey Shore” gibi mantık hatası yapılarda takılan adamları mı sokacaktınız?
  4. Oyuncunun hayatında zenginliğin, ihtişamın falan değil, “kültürün” yeri olduğunu anlamadan böyle bir programa başlamak nasıl bir fikirdir?

Daha uzatabilirim ama argümanımı yeterince ifade ettim sanıyorum.

Ben diyorum ki:

