Apple ile Samsung davasında enteresan olay


Çok uzun süredir Apple ile Samsung arasında devam eden davadan haberiniz vardır muhtemelen. Apple diyor ki “Samsung denen firma bizim iPhone ve iPad tasarımımızı çaldı”, Samsung ise “ya bırak allasen, kaç türlü tasarım olacak sanıyorsun”şeklinde cevap veriyor.

Bunca zamandan sonra, Samsung değişik bir savunma yapmaya karar vermiş: “iPhone ve iPad tasarımları Sony’den çalıntı!”

Öncelikle kafamdakini söyleyeyim; bence bu davalar ancak Apple gibi gerizekalı ve şımarık bir şirketten çıkabilirdi. Ve ancak Samsung bu kadar küçülebilirdi.

Ya kardeşim, üretilen bütün dokunmatik telefonların tasarım mantığı standartlaştı artık. Kullanılabilecek en geniş alan dokunmatik ekran için bırakılırken, bir tane de ana menü ya da ana ekrana dönme tuşu koyuyorlar. Sen gidip de satışları ile denk olduğun ya da büyümesinden korktuğun firmaya dersen bunları benden almış diye ve diğerlerini umursamazsan, işte orada salaklaşıyorsun demektir.

Şimdi gelelim mevzuya. Apple diyor ki Samsung beni taklit etti, benim onumu bunumu arakladı, ben haklıyım o haksız ve sair. Hatta birkaç ürünü için Samsung’un satıştan kaldırması ve geri çekmesi kararı da çıktı. Neyse ki tek dava o değildi de, eğlenmeye devam ediyoruz.

Şunu belirtmem lazım, Apple ve iPhone fanboylarından özür dileyerek fikrimi beyan ediyorum ki, sadece işletim sistemi ve tutarlı kullanımı dolayısı ile sevebilirsiniz bu telefonu -ve tableti ve mp3 çaları da-. Onun dışında Apple’ın ne kadar çirkef, hırsız, arsız, yalancı ve kullanıcıyı kandırmak adına yapacaklarının sınırı olmayan bir firma olduğunu kabul etmeniz lazım artık. Zaten -akıllı telefonun ne demek olduğunu bilenler hariç- sadece instagram, Facebook, 4SQ ve WhatsApp kullanıp, sonra da iPhone fanatiği olmanız çok salakça. Aynı işi yapan başka bir şey -pırasa bile olabilir becerebilse- verelim diyorsun, kabul etmiyorlar. Olay sadece isimde yatıyor. Apple’ın bu başarısını alkışlamak istiyorum. Akıllı çoban, sıradan koyunlar.

Samsung’un dava dilekçesine yeni bir bilgi girmiş. Adamlar Apple’ın iPhone ve iPad tasarımlarını başka modellerden çaldığını iddia ediyor. Bu ne demek peki? Şu demek, Samsung’un tasarımı benden çalıntı diyen Apple’ın eğer zaten halihazırda çalıntı bir tasarım kullandığı ortaya çıkarsa, Dünya akıllı telefon tasarım pazarında hiçbir şey değişmeyecek ama sadece artık daha rahatlayacağız. Apple sağolsun, adının geçtiği her ürün için “bize özel” tadında bir pazarlama tasarımı icat ettiği için yürüdü gitti, helal olsun, gözümüz yok.

 

 

Ara tanım;

Samsung’a göre Apple’ın iPad ve iPhone tasarımları, Sony ve Motorola’nın ara nesil telefon ve tablet çalışmalarından “esinlenilmiş”. Hatta Apple’ın Sony’den devşirdiği ve üzerinde basit oynamalar yaptığı tasarımlarından bir tanesinde, Sony logosunun yerine “Jony” diye bir logo koyulmuş. Bir diğer hikaye de Motorola’nın Photon 4G’sinin “esin kaynağı” olması. Ben açıkçası Photon’u gördüğümde “HTC’nin aynısı ki bu?” dedim ama demek ki başka benzeyen yerleri de varmış. Neyse, bakalım bu ifadeler Samsung’un elini güçlendirecek mi?

Son not olarak, bu tasarımları Shin Nishibori adında bir tasarımcı hazırlamış. Çalmış ya da esinlenmiş diye mi düzeltelim?

Son not 2: Ya cidden Apple’ın şımarık çocukluğu beni uyuz ediyor ama günün birinde bir şekilde Apple sahibi olmak zorunda kalacağımı hissederek eriyorum.

Ben diyorum ki:

