Diablo 3 ve Paragon bize ne getiriyor?


Dün itibariyle hepimiz Paragon ile seviye edinmeye başladık. Peki bu güncellemenin, oyuncu üzerinde yarattığı fark ne?

Düzenleme: “PL 100 olan oyuncular MF/GF %300 olduktan sonra da hala NV ekstra artırıyor” diye bir yorum geldi arkadaşımdan. Ben böyle düşünmüyorum. Benim anladığım NV’ler o seviyeye ulaşanlar için sadece “daha zor bulunan ekipmanların düşme oranını” değiştirecek gibi. Sanırım bunu o seviyeye geldiğimizde netleştireceğiz. Eğer arkadaşımın dediği gibi olursa, tabi ki daha güzel olur ama Blizzard’ın böyle bir planı varsa bile, bayağı bir süre kullandırtmaz sanki.

Geçen yazıda genel bir tanım yaptıktan sonra,ortalama bir veri girelim bari de bildiğimiz kadarını aktaralım.

Ön bilgi:

“Paragon Leveling” ile, 60. seviyeye ulaşmış kullanıcıların temel özellikleri ile MF ve GF özellikleri gelişiyor. Bu gelişme ile de bir üst sınır atanmış oluyor. Sınırı geçmek şu an mümkün değil ama bir genişleme paketi ya da özel bir yama ile 60’tan yukarıya çıkılırsa -ki muhtemel- PL sistemi de gelişebilir.

60. seviye bir karakteriniz var diyelim ama yeterli güzellikte ekipmanınız yok, daha iyilerine ihtiyacınız var. Yapmanız gereken üzerinize MF ekipmanı yükleyip, deli gibi zaman harcamak. Yüzdeler genelde düşük olduğundan ve -hala- 50 seviye ve yukarısı ekipmanlar düşürebildiğimizden, istediklerimizi edinmek için AH civarında da gezinmek gerekiyor. Kaldı ki MF arttırmak için de para -altın- harcama zorunluluğu var.

Ara bilgi:

Paragon sisteminde, eskiden deneyim puanınızın yazdığı bar üzerinde ilerlemenizi görebiliyorsunuz. Seviye renginiz beyazdan açık maviye dönmüş durumda. Bu sistemden faydalanabilmenin koşulları illa ki 60. seviye olmak, yaratık öldürmek ve toplu ölümlere koşmak -gavurun killing streak dediği şey-. Tekrar tekrar görevleri yaparak ya da defter kitaplardan alınabilen deneyim puanlarını kullanarak Paragon sisteminde ilerleyemiyorsunuz.

Bunlar dışında Paragon seviyenizi XP veren ekipmanlarla ya da taşlarla -gem- hızlandırmak da mümkün.

Paragon’un en üst seviyesi 100 ve 100’e gelene kadar alınan her seviye için belli bir gelişim oranınız var.

MF ve GF oranlarınız seviye başına %3 artacak.

PL 1 = MF %3 / GF %3
PL 2 = MF %6 / GF %6
PL 3 = MF %9 / GF %9
… gibi.

Bunların dışında her karakter için farklı bir gelişim süreci var. Yani kullandığınız karaktere bağlı olarak, Blizzard’ın atadığı oranlarda gelişiminiz sürüyor.

Diğer karakterleri tam bilememekle beraber, Monk için seviye 1 PL size 1 STR / 3 DEX / 1 INT / 2 VIT kazandırıyor. Yani Monk bir karakteriniz varsa, seviye 100 PL olabilirseniz, karakteriniz normal özelliklerine ek olarak 100 STR / 300 DEX / 100 INT / 200 VIT sahibi olacak.
Demek ki benzer bir oranla, kendi karakterinizin yaklaşık gelişimini hesaplayabilirsiniz. Asli özelliğinize 3, VIT için 2, diğer özelliklerinize de 1 eklemek gibi bir sistem sanırım.

Bu arada NV -Nephalem Valor- artık işe yaramayacak diye düşünmeyin. PL 100 olana kadar size orantılı olarak MF ve GF vermeye devam edecekler. Sınır 300 olduğu için de, NV’ler bu hale geldikten sonra size sadece garantili rare item -sarı ekipman- kazandıracak.

Tabi şimdi bu noktada ortaya şöyle bir bilgi çıkyıor ki, artık MF ve GF ekipmanı taşımaktan kademeli olarak kurtulacağız. Yani “bence” eğer iyi ekipman bulursanız, MF’lerinizi eksiltmeye başlayın. Sonra “ya ben MF/GF için o diğer ekipmanı atmasaydım keşke” diyebilirsiniz.

Bu arada bunun bir diğer faydası da dakika başı ekipman değiştirmek zorunda kalmamak olacak. Zaten Blizzard’ın makro kullanımına gıcık olması da bu ekleme ile gözümüze sokulmuş oldu. Ekipman değiştirmeyin, karakter geliştirin diyor adamlar.

Peki temelde basit mantık gidersek, PL 100 olmak için ne kadar zaman harcamak lazım?

Kaba bir hesapla -ki kimse şu an net deneyim puanı ihtiyacını bilmiyor- her PL seviyesi bir öncekinden yaklaşık 1.5 milyon daha yüksekmiş. Bu da 60 seviye bir oyuncu için, yaklaşık 10 milyar deneyim puanı ihtiyacı doğuruyor. Yani iyi ve düzenli bir oyuncu için, hiç ölmediğini varsayarsak, üç aşağı beş yukarı 450 – 500 saat aralığında bir oyun deneyimi getiriyor.
Bu da demek oluyor ki, Inferno oynayan bir oyuncu, günde ortalama 2 saatini Diablo 3’e ayırırsa, hiç ölmeden ve sürekli gereken adımları tamamlayarak (herşeyden deneyim alamadığımız için) neredeyse 1000 saat toplamda oynamalı ki, yaklaşık 6 ay ile 1 sene arasında PL 100 olabilir. Oynama süresi uzatılır ve daha iyi bir parkur düzenlenirse, süreyi çok daha aşağılara çekebilmek mümkün tabi ki.

Bu arada yazıyı yazarken şöyle bir grafiğe denk geldim, bu da hesaplarımın kısmen doğru olduğunu gösteriyor:

Sanırım yaklaşık olarak iyi bir anlatım oldu bu. Başka sorusu olan çıkarsa, ona göre araştırma yapalım.

Reklamlar

Diablo 3 ve Paragon bize ne getiriyor?” üzerine 2 yorum

    1. Aslında bir süre idare edebilecek kadar mantıklı. Çünkü ekipman bulamayan adamlar için uzun soluklu bir çalışma olacağı kesin. Tabi işin RPG / Hack’N’Slash tarafında deneyimli oyuncular için “sıradan bir güncelleme”den pek farkı yok.

Ben diyorum ki:

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s