Apple’dan gerçekten nefret ettiğimi düşünüyorum


Apple ile Samsung arasındaki dava şimdilik sonuçlandı.

Samsung 1.050.000.000 (bir milyar elli milyon) USD ödemeye mahkum edildi. Sebepler mi?

  1. Aynı Apple gibi cihazlarını köşeli yaptı.
  2. Aynı Apple gibi simgeler kullandı.
  3. Aynı Apple gibi dokunmatik telefon üretti.
  4. Aynı Apple gibi orta alt barında menüye götüren bir tuşu olan cihazlar üretti.
  5. Aynı Apple gibi USB’den şarj edilebilir cihazlar üretti.
  6. Bazı modellerinde kullanılan “temalar” için Aynı Apple gibi köşeleri yumuşatılmış simgeler kullandı.
  7. Daha bir sürü saçma sapan gerekçe…

Daha da gidiyor bu. Ama siz anladınız işte ne Apple’ın, ne de “mahkeme jürisinin” bir damla zekaya sahip olmadığını -diyeceğim ama Apple aslında bayağı zeki yani geometrik şekilleri bile patentli gösterdiğine göre-. Hani Steve zamanında Apple’a bir miktar saygı duyardım ama bu saçma sapan hareketten sonra benim anladığım şu;

Apple isterse, evde kalemde çizdiğimiz şekiller yüzünden bile davaya kurban gidebiliriz.

Ayrıca bu davanın bir diğer kötü tarafı da, Samsung’un aldığı ceza ve yara dolayısı ile Amerika ve Avrupa pazarından bir süre uzaklaşması ve Apple’ın -eğer diğer şirketlere de aynı davadan açmazsa- tek başına kalacağı mevzusu. Sen gör ondan sonra şımarık Apple fanboylarını, Apple’ın kazıklarını.

Bu arada mahkeme heyetinin Sony’nin tasarımına bakıp “yok ya, bu iPhone’a hiç benzemiyor ama siz dikdörtgen tablet yapmışsınız, o tamamen Apple’dan çalıntı” demiş olması da beni benden aldı. Ne biçim para yemişlerdir, bilemiyorum. Hayatımda böyle saçma haber okumadım…

Apple’dan gerçekten nefret ettiğimi düşünüyorum” üzerine 2 yorum

  1. Apple fanboy’larin zararina. Eger bu adamlarin onu acilirsa 10 liralik Apple 30 lira olacak, bunun da bana zarari yok. Alirim Nokia 3310 bakarim keyfime cok kafa yorarlarsa. Apple’a kendini kaziklatan sazanlar dusunsun.

Ben diyorum ki:

