Metal Gear Solid: Ground Zeroes


Metal Gear serisine yeni bir eklenti geliyor. Yani kaçınılmaz olanı haber vermek ne kadar mantıklıysa…

Adamlar bir tanıtım görüntüsü vermişler ki, değmeyin keyfime. Grafikler muhteşem, müzik efsanevi.

87 MSX sürümünden beri düzenli gelişme gösteren, hem kendi türüne, hem de yan türlere sürekli katkı sağlayan bir seri olarak Metal Gear’ın oyuncular arasındaki yeri tartışılmazdır bana göre.

Döneminin daima en parlak yıldızı olan serinin muhtemelen en büyük rakibi de,hikaye ve senaryo olarak MG bütünlüğüne erişemeyen Splinter Cell oldu demek mümkün. Bu bilgiyi de şu yüzden veriyorum; sürekli Metal Gear serisi hakkında iyi olmuş, kötü olmuş, enteresan, garip, şöyle güzel, böyle karışık yorumları yapılsa da, hatta oynanıp oynanmaması bile bir statü simgesi halindeyken, Hideo Kojima’nın sürekli olarak eskisinden daha iyi bir oyun ortaya çıkarmasını hayret ve mutlulukla karşılarım.

Neredeyse hiç rakibiniz olmayan, çıtayı belirlediğiniz bir türün, daima daha üstüne ilerlemek ise mantığınız, Kojima’dan daha iyi bir hoca bulma ihtimaliniz yok.

Ve şimdi, 2008’deki son oyunun ardından -arada çıkanları geçiş oyunları olarak adlediyorum- geliştirilen son MGS görücüye çıktı.

Henüz tam olarak ne ile karşılaşacağımızı bilemesek de, videoda izleyeceğiniz tüm sahnelerin “Fox Engine” ürünü olduğunu söyleyeyim. Ara demolar, oyunun kendisi, ne lazımsa hepsi aynı motorun sonucu. Kim ne derse desin, ben daha iyisi ile henüz karşılaşmadım. Üstelik görüntülerin ağır ve zorlayıcı koşullara rağmen verdiği kaliteli sonuca da dikkat çekmek lazım. Çayır, çimen, yağmur, parlamalar, ışık efektleri, taşlar, akıntılar, yüz ve hayvan çizimlerinin kalitesi akıl alacak gibi değil.

Grafiklerle ilgili yegane yorumum; günümüz teknolojisi ile bize sunulabilecek maksimum kaliteye hoşgeldiniz. Bundan sonrası, ileride karşılaşacağımız donanımlara kısmetmiş.

Demo hakkında ikinci yorumum, kullanılan müziğe hasta olduğum olacak.

Joan Baez (üç oktav aralığına sahip soprano folk şarkıcısı, başka sorusu olan varsa araştırsın, şaşıracaksınız) ve Ennio Morricone’nin (aldığı ödüller buradan Silikon Vadisi’ne yol olur) sözleri ve müziğiyle, 1971 yapımı Sacco e Vanzetti filminde kullanılan şarkının seçimi de çok manidar. Kojima her ne kadar bu şarkının değişebileceğinden bahsetmiş olsa da, şu an için bu haliyle de hatırlanması kaçınılmaz…

Öncelikle şarkının kullanıldığı filmi bir izleyin, sonra da Saccho ve Vanzetti’nin hayatına kısa bir bakış atın. İkilinin cinayetle suçlanıp idam edilmeleri sürecindeki anarşist tematikler gerçekten ilgi çekici. Döneminin (1927) en siyasi mahkemelerinden birinin sonucunda verilen karar, hala net bir sonuca ulaşamamış ve akademik çevrelerde tartışılmaya devam ediyor. Kısa soru şu; Bir ayakkabı satıcısı ile bir balık satıcısını nasıl olup da anarşist bir teröristin yanında yer edinip, onun gibi bir terör suçlusu ve katil olmuştur? Bunun cevabını tarih verecektir.

Soldaki Sacco, sağdaki ise Vanzetti

Vanzettinin ailesine gönderdiği mektuptan alıntı içeren şarkının sözleri de şöyle;

Here’s to you, Nicola and Bart
Rest forever here in our hearts
The last and final moment is yours
That agony is your triumph

Beni bırakın bu dağlara, Snake ile takılırım ben diyorum sonuç olarak.

Buradan da tekrar Kojima’nın zekasına ve yapımlarına şapka çıkarıyorum.

Not: Aşağıdaki görüntü, ilk yayınlanan 11 dakikalık sürümün gelişmiş halidir. 14 dakika süren bu dosyada, daha fazla oynanış görüntüsü bulunuyor.

Ben diyorum ki:

