Walking Dead Bölüm 2 – Tam Çözüm


Şimdi de ikinci bölümün tam çözümü. Cidden son dönemde en çok eğlendiğim serilerden olmaya aday…

Not: İngilizcesi olanlar için, benim tercihim hep doğruyu söylemek oldu diyebilirim. İngilizcesi iyi olmayan ya da hiç olmayanlar için de, konuşmaların %99′una istediğiniz cevabı verebilirsiniz. Eğer o konuşmada bir olay varsa, yazmış olurum muhtemelen. Gene de hiç ses çıkarmamak bu bölüm için biraz sağlıklı olabilir gibi.

Not 2: Takıldığınız yer olursa aşağıya bir mesaj bırakın, dönüş yaparım.

İlk oyunda otelde bıraktığımız ekip, ikinci oyunla birlikte yeni bir karakterle birlikte başlangıç yapıyor.

Oyuna başladığınızda bir zombi durumu olacak. Başına tıklayıp yardırın. Şerefsiz zaten az olan yemeğe çöreklenmiş. Görüntüler sırasında bir çığlık duyacaksınız. Koştuğunuz yerde tuzağa takılmış bir adam var. Ne yaparsanız yapın o dayıyı kurtarmak için bacak kopartılacak. Bacak işini halledip, kopuk bacak ve delikanlıyla otele dönüyoruz.

Oteldeki konuşmalar bittikten sonra etraftaki herkesle konuşun ve yemek dağıtma işini halledin. Ben iki ufaklığa ve Lilly’ye verdim. Sonra rastgele verdim son parçayı da gitti. Bunlar bitince kesik bacağa ilerliyoruz ve hatunu zombiden kurtarma kısmı başlıyor. Onu kurtarması kolay zaten. Aynı ilk oyundaki gibi sürekli “Q”‘ya basıp bırakın, Q harfi yandığında da “E”‘ye basarak olayı bitirin. Sonra zombi dayı bize musallat oluyor. Saldırdığında, ekranın sağında ve solunda oklar göreceksiniz. Fare imlecini oralara yaklaştırdığınızda, zombinin kafasını oralara vuruyor. Akabinde bir tekmeleme seansı var. Sizden uzaklaşsın diye basın tekmeyi, acımayın. Ardından geri geri sürünüp araçtan düşün ve gene Q’ya basarak Carley’in sizi kurtarmasını izleyin.

Bu kavga dövüşten sonra demoyu izleyin ve çiftliğe gidin.

Burada mevzular çok sade gözüküyor. Temiz bir yer, güvenliği sağlanmış, temiz yemek ve içecek tedariği yapabiliyor falan. Şimdiden burnuma pis kokular geliyor ama ağzımı açmıyorum.

Konuşmalar bittikten sonra eve gidin, bayanla konuşun. Ardından aşağıya inip jeneratörün başındaki Andy ile muhabbet edin. Alanı kontrole gidebileceğinizi söyleyin, kabul edecek. Tekrar demoyu izleyin, bittikten sonra soldaki ampule bakın, sonra oku kontrol edin. Oku alın, ardından da zombiyi itin gitsin.

Biraz ilerlediğinizde, bir zombi daha halledeceksiniz. Bu sefer ellerini keserek malesef.

Bundan sonra gelen zombi biraz zorlamış. İki direği yamultmuş ve asılı kalmış. Bir tanesine arkadaş geçecek, siz de sağdakine geçin ve ittirin.Şimdi bir anda işler karışacak. Tellere elektrik gelecek, sonra da saldırıya uğrayacaksınız. Traktörün arkasına sığındıktan sonra, ilk olarak yukarıya bakın ve benzin olmadığını görün. Aracın üzerine tıkladığınızda da itemeyeceğinizi göreceksiniz. Arkaya dönüp kolu çekin, tırmığı kaldırın. Sonra da öne eğilip takozu alın. Şimdi yavaş yavaş ilerleyeceksiniz. Saldırılar devam ederken siz de yürümeyi unutmayın, burası sizin kontrolünüzde. Traktörün önüne 2 kere zombi takılacak, onları da yoldan çekip, araziye uyun.

Çiftliğe vardığınızda tüm konuşmaların bitmesini bekleyin, sonra da sola doğru ilerleyin. Çiti açıp çıkın ve sağ üstte Lilly ile konuşun. Konuşmalar bittikten sonra salıncağın yanına dönün (çiftlik kapısının sağına doğru- ve Kenny ile konuşun. Muhabbet bittikten sonra eve gidin ve buranın muhabbetinin tadına bakın. Sohbetin sonunda “Let’s go” seçeneğini seçip, size saldıranların kampına gidiyoruz.

Kampa yaklaşın, kimse olmadığı için etraftaki herşeyi inceleyin. Önünüzdeki masadaki şişeler, benzin bidonu, karton koliler ilk görünenler. Oradan devam edip alışveriş arabasına bakın. Sonra koltuğa, ateşin oradaki çaydanlığa, sağdaki masadaki kutuya ve temizlik malzemeleri gibi görünen şeylere, sonra devam edip yerdeki çöplere bakın. En son çadıra da bakın ve ilk masaya dönün. Burada kutuları biraz çektiğinizde bir kamera bulacaksınız. Sonra çadıra gidip, eşyaları inceleyin. Yorgan altından şapkayı aldığınızda, yeni bir video gelecek.

Abla çıldırmış. Ne dinliyor, ne anlatıyor. Sonuçta alnının çatına yiyor mermiyi, çiftliğe dönüyoruz.

Etrafta kim varsa, bir tur daha konuşun. Clementine’a şapkasını verin, ahırın çıkışına ilerleyin. Kenny ile işi biraz derinleştireceksiniz. Vidalara baktıktan sonra ahırdan çıkın. Evin olduğu yere gelin, sağdaki alet çantasından çoklu penseyi alın. Ahıra gidip Andy ile konuşun. Kardeşinin yardıma çağırdığını söyleyin, gidecek. Siz daha işleri düzeltmeden de geliverecek. Çok kısa sürdü. Kenny ile konuşun, jeneratörleri bozmanızı önerecek. Gidip ahırın ilerisindeki jeneratörü kurcalayın.

Önce jeneratöre bakın. Sonra çoklu pense ile alttaki vidaları açın. Ardından makineyi durdurun -sağdaki açma kapama düğmeleri ile- ve çoklu pense ile kayışı yerinden çıkarın. Şimdi Andy gelecek. O makineyle uğraşmaya başladığında ahıra gidin, kilitteki vidaları sökün ve içeriye girin. Demodan sonra evdeyiz.

Ellerinizi yıkamak için yemek odasından çıktığınızda merdivenin yanındaki izleri iceleyin. Sonra soldan lavaboya girip dolaptaki ilaçlara bakın. Yavaştan üst kata çıkıp, sağdaki yatak odasına girin. Gariptir ki Mark ortalarda değil. Kütüphaneyi, yerdeki kan lekesini, yatağı ve pencereyi inceledikten sonra çıkın. İlerideki dolabı açın. Herşeye bakın. Cephanelik gibi ecza dolabı maşallah. Kabloyu birleştirin ve yatak odasına dönün. Kütüphaneyi itin, açılan kapıdan odaya dalın. Mark’ın ayakları kime geldiyse, umarım yıkamışlardır.

Seri şekilde koşup Clementine’ın o iğrenç şeyi yemesini engelleyin. Bütün konuşmaları geçtikten sonra ağzınızı kıracaklar ve gözlerinizi derin dondurucuda açacaksınız. Herkesle konuşun ve etraftaki nesneleri inceleyin. Bu sırada dayı kalp krizinden düşecek.

Kime yardım etmenüz gerektiği kısmına geldik işte. Lilly’nin yardım çığlıkları mı daha doğru, yoksa Kenny’nin mantığı mı? İşin doğrusu ben Lilly’yi seçsem de, Kenny doğruyu söylüyor. Adam biraz obsesif ama sonuçta ölen insanlar ısırılmamış olsalar bile zombileşiyorlar ve kimse dev gibi bir zombi ile, üstelik elinde hiç silahı yokken çıkışı olmayan bir odada kısılı kalmak istemez.

Neyse efendim, demodan sonra gidip klimaya bakın. Vidaları açmak için ekipman lazım. Önce Lilly ile konuşun, ardından da babasının ceplerinden bozuk paraları alın. Bozuklukları kullanıp klimanın vidalarını sökün. Clementine delikten çıkıp kapıyı açacak. Şimdi çıktığınız yerden orağı alın. Kenny ile konuşun ve ilerlemeye başlayın. Siz yaklaşırken iki kardeş birleşecek ve kendinizi bir ahır odasında bulacaksınız. sola baktığınızda kapıyı aralayacaksınız ve elemanın ayı kapanı kurduğunu göreceksiniz. İkinci bakışınızda ise silahı alnınıza dayamış olacak. Hemen silahı tutun, sizi vuramasın. Sonra çakın omzuna orakla. O sırada zaten Lilly’de gelecek ve elemanı yaralayacak. Sonra orağı alın ve saplayın. İster adama, ister yanına. Ben yanına sapladım. Clementine’ın da olduğu bir yerde adam öldüremem.

Dışarıya çıkıp biraz bakının, Carley ve delikanlı gelecekler. Onlarla konuştuktan sonra evin kapısına doğru ilerleyin.

Burası çok önemli. Bir kere burada hep sıcak ilişkiler kurmamız gerekiyor. Yok ağzını kırarım, aman ilk çocuğunu kaçırırım, malına el koyarım, yatırır üzerinde tavla oynarım delikanlılıklarına hiç girmiyoruz. Kapıdan girelim önce. Kadının her konuşmasından son bir, bilemedin iki, en kötü üç adım atıp bekliyoruz. Konuşma şansımız olduğunda konuşuyor ve hep üstteki seçeneklere oynuyoruz. Kimseyi öldürmek, sakat bırakmak yok. Yürüme işini de abartırsanız hatun vuruyor bizi.

Bir süre bu şekilde konuştuktan sonra, Mark son iyiliğini -farkında olmasa da- yapıyor ve evden çıkıyoruz. Kenny ile Andy karşı karşıyalar, Duck’ı da rehin almış durumda. Bu arada konuşarak yaklaşıyoruz ama Andy Kenny’yi vuruyor, biraz sonra da Carley onu vuruyor. Bu arada en üstteki seçimleri yaparsanız doğru olur diyeyim. Carley ateş ettikten sonra Duck kaçıyor ve kavgaya giriyoruz. Gene seri olarak Q’ya basıyoruz, sonunda E ile aşağı yuvarlanıyoruz. Andy bizi sürüklerken birkaç kez eline vuruyoruz ama bir işe yarıyorsa bile ben göremedim. Akabinde jeneratörü açtığı tellere bizi dayanamaya çalışıyor. Burada da gene bir Q ve E sekansı var. Sonrasında Lilly gelip elemanı omuzundan vurup deviriyor. Şimdi üzerine çıkıp ağzını burnunu kırma zamanı.

Bütün bu dayak işleri bittikten sonra sağa gitmeyi seçerseniz benim yolumdan, sola gitmeyi seçerseniz de Andy’nin suratını parçalama yolundan ilerleyeceksiniz. İkisinin de sonu aynı gibi. Sonuçta zombiler geldi ve bir şekilde buradan gitmemiz lazım. Esas oğlanı da öldüremezler. Ben sağa gittim ve grupla beraber tekrar yola düştüm. İnsanlarla yolda yeri geldiğince konuşun. Sonunda bir arabaya denk geleceksiniz. Yavaş yavaş arabaya doğru ilerleyin.

Arabaya geldiğinizde anahtarları alacaksınız ve Kenny arkadaki yemeklere bakacak. Alıp almamayı sorduklarında, ben bu oyunun dengesiz adamı Kenny olduğu için almamayı tercih ettim. Bu cevabı Clementine’da onayladı.

Bir iki konuşma daha ve ikinci bölüm de bitti. Sırada üçüncü oyun var. Ona da birkaç gün süre vermek lazım.

Walking Dead Bölüm 2 – Tam Çözüm” üzerine 46 yorum

    1. En son otel yerinde kalmıştık. Telltale Games oyunda aradan birkaç ay (süresi yanlış olabilir) geçmiş gibi bize gösteriyor ve bu birkaç ayda aramıza Mark katılmış ve grubun erzağı azalmaya başlamış. Yani Mark oyuna yapımcılar tarafından eklendi.

      1. Yani bu birkaç ay (yanlış olabilir süresinden emin değilim) içerisinde Mark aramıza giriyor fakat oyun bize nasıl katıldığını göstermiyor.

  1. ABİ 3,BÖLÜM NE OLDU BEN BİR TÜRLÜ GECEMEDİM.TREN İSTASYONUNDA Kİ YERDE İ İNGİLİZ ANAHTARINI ALAMIYORUM 3 GÜNDÜR

  2. ya ben haydutlar geliyo orda kaldım ok felan atıyolar ne yapmalıyım traktörü ittiremiyom o kolları felan da çekiyom 2 tane çekmeyincede olmuyo çekincede olmuyo yardım edermisin

      1. Fatma episode 2yi yükle. Selma78 youtube’da videoları var hatırladığım kadarıyla traktörü ittirmeyeceksin altındaki taşı kaldıracaksın.

  3. hocam andyle konusuyorum kardeşin yanına git diye bi seçenek yok.cleme şapkayı verdim.yapcak iş kalmadı yardım lutfen?

  4. broo ben şu baştaki zombiyi geçemedim geri geri süründüm orda mark bana ona vurmam içi ittir diyor nasıl ittiricem anlamadım.

    1. Sana doğru yaklaştığında kafasına vurarak öldürmen lazım yanlış hatırlamıyorsam. Bazen kollarına da vurman gerekebilir. Zaten yardımcı çıkıyor olmalıydı aslında ama çıkmıyorsa yaklaştıkça kafasına vurmaya devam et.

      1. 2. Bölüm hane otelin orada kalıp oyun bitiyor ya ben 2. Bölüme tikliyorum ekran karariyor ve açılmıyor

      2. ya kardeş emreye olan şey banada oluyor bir el atda bize yardımın dokunsun ya

  5. Şu brendada takıldım yavaşca ve sakinse yürüyorum konuşma işareti gelmeden vuruyor 10 defa denedim yavaş hızlı işe yaramıyor bir hal çare

    1. Çok yavaş ve çok dikkatli gitmek gerekiyor. Onun silahını çekmesi için belli sayıda cümle söylemesi lazım. O sayıda cümle bitmeden yanına varmak gerekiyor ama ne çok hızlı, ne de çok yavaş olunacak. benim de en sinir olduğum bölümdü zaten.

  6. 1. bölümde kamyonetin orda zombi saldırısında zombinin gözlerini çıkarttıktan sonra kimse yardım etmiyor ve ölüyorum ne yapmam gerek ?

    1. Kalanına da devam edeceğim aslında ama işte işten güçten vakit kalmıyor. Tabi eşime de “oyun oynuyorum” diyemiyorum. Ama yetişeceğim.
      Hatta bu gazla başlarım yakında.

Ben diyorum ki:

