Metal Gear Rising Revengeance


Oyunlarla aram iyidir açıkçası. Metal Gear serisiyle de. Ama Metal Gear “serileriyle” diyemiyorum, zira bu yandan çarklı tayfa beni geriyor.

Metal Gear Rising hikayesinden ve Raiden’den bahsediyorum tabi… Şimdi yandan çarklı olayı canımı sıktı da ondan yazıyorum zaten…

Sene 1996 falan olması lazım. Eve yeni nesil bilgisayar gelecek, ben de 286’dan 486DX’e -bak DX diyorum, o zamanlar ne müthiş olaydı- geçiş yaptığım sistemi değiştireceğim ki tüm yeni nesil teknoloji önüme serilecek. Gerçi daha memleketime CD teknolojisinin falan adam gibi gelmişliği yok, ses kartı denen meret hala basit ISA kartlardan PCI’lara geçiş sürecinde ki çoğu bilgisayarda SoundBlaster Pro ya da SoundBlaster 16 görmek mümkün, DirectSound’u kullanmaya başladık ki birçoğunuzun adını bile duymadığını ya da “DirectX gibi bir şey” diye düşündüğünüzü sanıyorum.

O zamanın kralları vardı. Ağalar, paşalar diyeceğimiz oyunlar. “Abuse” gelmiş, klavye ve fare birlikte kullanılıyor mesela, Destruction Derby piyasaya inmiş, Diablo tüm listeleri alt üst etmiş, sinematik görüntülü oyunların listelerde üst sıralara oynadığı zamanlar. Biz tabi Heroes of Might & Magic’e gönül vermişiz, arada onu Diablo ile aldatırken Pandemonium falan oynamışız. Öyle ağır ağabeyler yani paşam, tam “altın çağ” dedikleri şeylere yakın.

Neyse efendime söyleyeyim, biz bunlara kasarken Napster falan geldi birkaç sene içinde, internet denen meret yaygınlaştı, serde merak da var erkeklikle harman, verdik kendimizi bilgisayara da oyunlar biraz arka planda kaldı.

Tabi arka plan diyorum da heyecan yapmayın, deli gibi macera oyunları, stratejiler gelip geçiyor sistemden. Bitir, koy kenara şeklinde devam ediyoruz.

Birader sene oldu 1998, Playstation’lar çok revaçta o sıralar falan. Eskiden bildiğimiz bir oyun var böyle sert erkek, asker modeli, aksiyon falan ama yardırıyor. Metal Gear tabi, ne sandın? Onu gördük. İşte sevdamız o günden başladı Snake ile.

O zamandan bu zamana olmuş farklı platformlarla beraber yirmiden fazla oyunu yapıldı Metal Gear serisinin. Snake yaşlandı, gençleşti, geçmişe gitti, geleceği anlattı falan derken Kojima sistemde oynamaya gitti. Belki haklı olarak tabi de, Snake’in hikayesini bir Sherlock – Watson ilişkisi ile taçlandırmaya karar verdi.

Raiden’i ilk defa MGS 2: Sons of Liberty ile tanımıştık. Sonradan türlü türlü etkisi oldu seriye ve Hideo Kojima’nın arzusu doğrultusunda yavaş yavaş Snake’in yerine geçmeye başladığı da aşikar. Tabi sadece Kojima’ya yüklenmek de hatalı. Forumlardan, takip ettiğimiz sitelerden gördüğümüz kadarıyla yeni nesil oyuncular Snake’ten rahatsız olmuş durumdalar. Onlara göre karakter dediğin Dante -Devil May Cry- ayarında, Snake karizmasında, günlük sevişmeye uygun güzellikte bir kahraman istiyorlar. Bu durumda da ticari olarak düşündüğünüzde, Snake’i neredeyse olduğu yerde bekletip -bazı karakterleri geriye götüremezsiniz-, Raiden’i onun yanına doğru götürmek gerektiği ortaya çıkıyor.

Buraya kadar içimdekilerin bir kısmını dökmüş bulundum. Şimdi anlamadığım bir nokta var, ondan bahsedeyim.

Metal Gear daima sessizlik ve iyi planlanmış hareketler bütünü ile örülü bir oyun olmuştur. Kılıç sessizlik adına iyi bir seçim olsa da, bu serinin kültüründe tam bir suikastçi olmak yatmıyor. Zira çevre etkenler ve sizin dışınızda dönen dünya bunu engelliyor. Peki o zaman neden kılıç kullanan bir adamı seriye sokuyorsunuz? Daha doğrusu, türlü kalitede ekipmanı kullanması için yaratılan askerlerin eline kılıç vermenizin sebebi “yakın dövüş kalitesi” mantığı mı, yoksa oyunu giderek Snake’den tamamen uzaklaştırmak mı? Ben hoşlanmadım bu işten.

Neyse ne, buyurun son tanıtım görüntüsünü izleyin. Öyle ya da böyle MGS serilerini takip eden insanlar olarak, çatır çatır oynayacağız bu oyunu. Her ne kadar bana Ninety Nine Nights ile Devil May Cry arası bir tat vermiş olsa da…

Ben diyorum ki:

