Anime – Yosuga no Sora


Bazen, beklemediğiniz taş baş yarar ya, işte bu da aynı o hesap. Ne böyle bir seri, ne de bu kadar uzun bir serinin bu şekilde abartılabileceğini düşünmedim. Zaten o yüzden izledim ama, pek önerebileceğimi sanmıyorum ki siz de beklemeyin. Tabi türün meraklılarını hesaba katmıyorum. Aslında düşündüm de, belki önerir gibi de yapabilirmişim?

Şimdi önce mevzuyu anlatayım, sonra genel hatlarıyla bir dış çeper çizeriz.

Sora ve Haruka kardeşlerin ailesi, feci bir kaza ile vefat eder. Tek başlarına kalan çocukların geliri de olmadığından, şehirdeki yaşamı bırakmaya ve eskiden yazları geçirmek için gittikleri büyükbaba evine taşınmaya karar verirler. Okula da burada devam etmek düşüncesi hem mali olarak, hem de arkadaş çevresi olarak onlara daha yakın gibi gelmiştir. İşin enteresan tarafı ise, Haruka’nın çocukluk zamanından başlayıp gelişen erkeksi arzu ve dürtülerinin çoğu bu kasabada şekillenmiştir. Taşınmaları ile birlikte de, geçmişten gelen hatıraların etkisiyle şekillenen olaylar silsilesinin içine balıklama dalmış olurlar.

Şimdi öncelikle şunu söylemeliyim ki seri ağır ecchi. Bunun dışında ensest. Bunun dışında harem. Bunun dışında dating sim… Ama bir yandan da karakterler sağlam, çizimler inanılmaz kaliteli, hikaye de gel gitler yerine sağlam sürdürülmüş.

Tüm seri yaklaşık beş, altı bölüme ayırılmış pozisyonda. Hemen hemen tamamında Haruka’nın aşk hayatı ve cinsel deneyim fazları temel iken, sadece bölüm sonlarında gösterilen Motoka konulu kısa diziler sizi ayıltıyor. Nao, Akira, Kazuha, Kozue ve Yahiro’nun serpiştirilmesi ile, ortalama 1.5 bölümlük diziler halinde sezonu tamamlıyoruz. Bunların arasında tek gerçek hikaye -ki özü çok eskilere dayanıyor- Nao ve Sora’nın deparları tabi ki. En ağır -bu seri açısından- ero ve ensest kısımlar da bu ikilide.

Yani demem o ki; aranızda bu açıklamaları okuyup “hentai var dediler geldik” sanan varsa uzaklaşsın. En kral sahnesi kapalı gişe kapı arkasından dikiz sevişme ile, düzenli göğüsler olan bir seriden bahsediyoruz. Ama tabi bu hala +13 olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Tabi bu noktada da şu “artı yaş” formülünün bayağı düştüğünü görüyorum ve şaşırıyorum. Yaşlanmak böyle bir mevzu.

İzlemeye başlarsanız kötü gelmeyecek. Kendinizi erotik bir şov yerine, ortalama bir animeye hazırlayın.

Anime – Yosuga no Sora” üzerine 4 yorum

  1. Bir çok ecchi izledim, bir çok seriyi bitirdim, Hentai bile izledim. Ama myanimelist’teki dropped kısmına erişmeyi başaran tek anime olmayı başardı yosuga no sora…
    yani özellikle 10.bölümdeki malum sahneden sonra direk kapatır bütün bölümlerini silip hayatıma devam etmeye çalıştım.

    1. Ben çok kaliteli animasyonlara sahip ama sorunlu bir zihinden çıktığını düşünüyorum artık iyiden iyiye. Yani stüdyo elindeki çok sağlam potansiyeli olan bir seriyi “para kalmadı ya, hentaiye yaklaşırsak parayı kırarız camiadan” şeklinde kırmış gibi…

      1. Haklısın… Yani buna benzer bir tekniği Amagami SS’te de gördüm. Farklı gidişatlarla, farklı hatunlar, hentai’ye de gerek yoktu… Hadi hentai’yide geçtim, Ensest olayı üzerinde fazla durulmuş, beni rahatsız eden kısımda oydu.

      2. Çekik gözlülerin garip sorunu işte. Bir şekilde şu ensest olayına çok kafayı takmış durumdalar. Yakın dönemin en “ilginç” yapımlarında ya erotizm -hentai boyutunda- zıplatılıyor ya da büyük ağabey/abla ile küçük kardeşin fantezilerine giriyoruz.

        Tabi bir de “yok aslında siz kardeş değilsiniz, biz kaza oldu da o yüzden birliktesiniz. Yoksa ananız babanız ayrı” moduyla kıvırtılmaya çalışılanlar var…

Ben diyorum ki:

