Skype’nin fendi, MSN’i yendi…


Bundan çok uzun olmasa da kısa da diyemeyeceğimiz -yaklaşık- 20 sene önce buralar komple bostanlıktı oğul. MSN falan yoktu, Skype zaten hak getire. ICQ vardı ki o neydi öyle…

Sohbet programlarının ağa babası, gülücüklü, ses çıkarmacalı falan mevzuların kralı idi. Onun arkasından bir ton (ilk MSN, AOL Messenger, MASSenger, Yahoo Messenger ve sair) yığıldı ve piyasayı doldurdu.

O kadar yazılımın arasında, ICQ hep enteresan bir yere sahip oldu ki, çok uzun seneler sistemlerde durmaya devam etti. Ne zaman ki kullanıcılar “MSN’de adam gülücükleri felan daha güzel yeaaa” demeye ve ICQ’yu kötülemeye başladılar, o zaman Mirabilis ICQ’yu komple AOL’e sattı, ardından da çekti gitti ve işine döndü.

MSN’in bu mesajlaşma işlerini devralması ile sistemler bayağı karıştı. Microsoft’un gücü onu Yahoo, Jabber, Trillian, Ubique, Miranda gibi benzerlerinden hep güçlü kıldı.

İşte o güçlü ve ICQ’yu bir şekilde yutulmaya iten Microsoft’un MSN’i şimdi yıkıldı. Bu kadar yazılımın arasından bir şekilde sıyrılan ve kendisine gerçekten oldukça büyük bir kullanıcı portföyü oluşturan Skype, Microsoft tarafından alındı. Gerçi bu haber yeni değil, Skype’nin MS’in eline geçmesi 2010 Mayıs’ında oldu ama o kadar fazla dava geldi ki -bu paralar nereden geldi, tekel oluyor ve sair- daha ancak yeni yeni bu birleşmenin temel sonuçları hakkında adım atılabilir oldu.

Sonuç olarak şimdi Microsoft’un MSN ile ICQ’ya yaptığını, kat kat fazlasıyla Skype MS’e yaptı diyebiliriz. MSN’in Skype karşısında ezilmesinin önüne geçilememesi ile, Skype ile MSN Messenger tamamen birleşme kararı aldı. Tam olarak ne zaman gerçekleşeceği hakkında bir açıklama ve yeni güncellemelerde böyle bir bilgi bulunmamasına rağmen, elinde 2 farklı mesajlaşma yazılımı bulunan Microsoft’un zaten bir tanesini öldürmesi kaçınılmazdı. Ayrıca hali hazırda MSN protokolü ile mesajlaşma işini haleden Skype için mevzu neredeyse altyapıdan hazır gibi.

Tabi aklınıza “ya Microsoft neyi kaybetmiş abi, herif en büyük rakibini yutmuş” gibi şeyler gelebilir. Doğru da olur yani, haklısınız ama şöye bir durum var; öncelikle ben olaya duygusal açıdan yaklaşıyorum. MSN Messenger ta 95/NT zamanından beri (Netmeeting’i hatırlayan var mı?) bu işleri bir şekilde ağında tutmaya çalışan örümcek gibiydi ama onun yapamadığını çatır çatır yapabilenleri engellemek adına Microsoft’un 8.5 milyar amerikan doları (evet, $8.500.000.000 (USD)) ödemiş olması yeterli bir yenilgidir benim düşüncemde.

Sonuç olarak hazırlanın. Yakında MSkype gibi bir isimle çıkarsa yeni sürümler, Live Messenger’ın kapıya da kilit vurulursa yüzünüzü asmayın… Gerçi tam birleşme için 2013 gösteriliyor ya, haydi bakalım…

Reklamlar

Ben diyorum ki:

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s