DirectX 11.1 geliyor ama nasıl geliyor?


Microsoft’un Windows 8, Office 2013 ve Xbox 720 (ya da ismi her ne olacaksa) sunumlarıyla birlikte, minik bir güncellemenin daha adı geçti. DirectX 11.1…

Microsoft işletim sistemi pazarında ilginç bir adım atarak, eskiden beri denediği ama başaramadığı “tüm sistemler için tek işletim sistemi” mantığına Windows 8 ile vakıf oldu gibi.

Zaten temelde dokunmatik üzerine oynayan bir işletim sistemi olduğu düşünüldüğünde, Metro arayüzünün neden bu kadar önemli olduğunu anlayabiliriz. Tabletler, cep telefonları, bilgisayarlar, dokunmatik ekran ve

Gelelim esas mevzuya; Microsoft bu “komple paket” atılımıyla birlikte, eskiye kötü bir de tokat çakmış oldu. İlk hamlesi de “DirectX’in son güncellemesini sadece Windows 8’e veririm ben ağalar, coşmayın” çıkışı oldu. Enteresan olan ise, çok dert olan DX güncellemesinde sadece üç boyut desteğinin gelmesi. Yani “Ben oyunumu sadece Windows 8 için özel olarak 3D ve DirectX 11.1 destekli yaptım” derse firmalar, bir de DirectX 11.1 destekli ekran kartını ve ekranınız varsa sizi enterese eder. Yoksa pek de mühim değil hani.

Microsoft yaptı açıklamayı, bir süre kenara çekildi ve beklemeye geçti.

Tabi aradan geçen kısa sürede enteresan sorunlar ortaya çıktı. İnternet Explorer başta olmak üzere, Microsoft’un dayanmak istediği türlü türlü uygulamalar için gereken güncellemeler de DX paketine dahil edilmişti.

Şimdilik görüleceği üzere, MS geri adım attı ve “bazı” güncellemelerin eski sürümler için de verileceğini belirtti. Bundan sonra asıl önemli olan, o güncellemelerin güncellemeleri için tekrar tekrar paketleri ayırmakla mı uğraşacak, yoksa yanlış yaptığını kabul edecek mi?

Uzun lafın kısası, şu an için gerçek DirectX 11.1 güncellemesi istiyorsanız Windows 8 yolları taştan. Yok “ne yapayım üç boyut olayını” diyorsanız da, sıkıntı yok.

Ben diyorum ki:

