Zombi oyunları yükselişte


Zombi mevzularına çok takıldım bu aralar. Dizisiydi, oyunuydu, osuydu busuydu derken, iyice teslim oldum bu taze et yeme meraklısı çürümüş organizma motiflerine. Ne hikmetse, bir dönemin saçma ve itici bulunan konusu, kısa süre önce yayınlanmaya başlanan Walking Dead dizisinin de sert gazıyla beraber yükselişe geçti. Bu aralar bayağı da oyunu geliyor.

Kıvırtmaya gerek yok. Gerçekten de TV serileri bir konuyu didiklemezse, o mevzu asla insanların hoşuna gitmiyor.

Bunun benzer örneklerini “ne iğrenç müzikler dinliyorsunuz ya bangır bangır, hem de ingilizce, hiçbir halt anlaşılmıyor. satanik misiniz nesiniz” diyenlerin; PES, FIFA oynarken menü müziklerini dillerinden düşürmemelerinde ya da Twilight gibi metroseksüel vampir temalı filmlerin albümünü alıp “aga bu şarkılar mükemmel” tadında kafa bulandırmalarında görebiliyoruz.

Demem o ki, birkaç sene öncesine kadar zombilerle sadece şeytana tapan, çocuk kesen, girilmeyen yan bahçesi olan eli bıçaklı ve 42 leşi olan 97 yaşındaki teyzeler ilgileniyorken, son birkaç senelik değişimin ardından hemen her yaşa yönelik bir hitap kazandığını yadsımak olanaksız.

Yakın zamana dair hatırladığım en sevdirgen oyun Cold Fear idi. Bildiğimiz anlamda zombiler ağır geleceği için, oyun kendisine özel bir parazit uydurup, rus askerleri saldırgan hale getirmişti. Ardından her sene bir şekilde üzerine koyan, sonmra azaltan ve sonra tekrar koyan Resident Evil serisi geldi. Oyunları ve filmleriyle de uzun süre gündemden düşmeyen bir yapım tabi. O bitti Urban Dead, o bitti Dead Rising, Dead Space, Left 4 Dead, Plants vs Zombies, Dead Rising, Call of Duty ve sair yerlerini aldılar.

Yani kısaca zombiler bir şekilde piyasayı ele geçirmeye başladılar ve giderek de yayılıyorlar. Ne zamana kadar peki? Başka bir pohpohlanacak alt kültürümüz ortaya çıkana kadar.

Zira oyuncuların kimlikleri ve düşünceleri temelde aynıdır. Asosyal ya da sosyal olmak bir şey değiştirmemekle beraber, biz aslında MTV kültürünün yapı taşlarıa benzemeyiz. Örneğin zombiler bizim bilgi dağarcığımızın bir yerinde hep vardı zaten ama şimdi meşhur oldu. yarın kafamızda zaten varolan başka bir şey zıplayabilir. MTV ise hergün -kültür olarak MTV tabi, sadece kanal değil- yeni bir Jersey Shore saçmalığı üretmek zorunda. Başka türlü garip kayıp nesillerin beynini yıkayamıyor. Ver halbuki o beyinleri bize, en azından zombi doyur…

Neyse birader, baktım zombiler yürüyüşte, karşıma çıkanlardan bir liste yaptım. Zira ben severim zombili falan oyunları, takip ederim.

Walking Dead Episodes

Zaten tam çözümlerini yazdığım için biliyorsunuz. İlk 2 bölümü bitirdim, 3 için işten güçten vakit bulmaya çalışıyorum. Dördüncü bölüm de çıktı, sadece son bölüm kaldı yayınlanacak.

Oyun macera türünde ve klavye fare ortak kullanımı gerektiriyor. Olaylar AMC’nin The Walking Dead dizisi ile paralel ilerlemekle beraber, biz aynı zaman aralığındaki başka bir arkadaş topluluğuna dahiliz. Yani diziyi izleyip oyunu biliyorum demeyin, taşa çarparsınız.

State of Decay

Microsoft ile Undead Labs’in ortak çalışması bayağı ilgi çeker gibi.

Aslında bu oyun için ekstra bir yazı döşenmeyi düşünüyordum ama artık kısmet yayınlandığı zamana gibi görünüyor.

Microsoft oyunu Xbox Live ve Windows platformları için hazırl(at)ıyormuş. Mevzu standart işte. Bir şekilde virüs yayılıyor, herkes etkileniyor, etkilenmeyen ya da henüz virüs bulaşmayan bizler de, kendimiz gibi insanlar bulup birlikte yaşam mücadelesi veriyoruz.

Valla açık konuşayım, eğer düzgün olursa Diablo 3’ten sıyrılabilirim. En azından bir süre?

Ninja Gaiden Z

Mesela bu enteresan bir mantık. Ninja Gaiden’i alıp zombilerle birleştirmek? sanki biraz zorlanmış gibi ama bana farketmez birader, ben oynarım.

Güzel tarafı ne? Zombiler var ve ninjalar var. Uzak doğulular kesinlikle amerikalılardan daha iyi oyun yapıyor. Bir kere el çizimi animasyonlar olması bile yetmez mi?

İyi tarafı ne? Zombi denen mevzu amerikan kültüründen gelme. Yani japonların kıvırabilecekleri bir temele sahip değil onlarda. O yüzden de işin o kısmı vahşi batıdan gelecek…

Doğru olan ne? Doğu ve Batı arasında güzel bir köprü olacak gibi.

Gears of War: Judgment

Tabi ki Gears of War zombi oyunu değil ve olmayacak da. Ama Epic için son Gears of War oyunu olacak Judgment’in, Call of Duty gibi özel bir zombili bölüme sahip olacağı konuşuluyormuş. COD’u da bitirdikten sonra açılan seviyede, vur babam vur oynuyorduk.

Bence olur yani, Gears of War enteresan şekilde sevdğim ve fare ihtiyacı duymadan konsolda bitirdiğim enteresan başlıklardandır. Hatta akşam GOW 3’e tekrar bakayım…

Son oyun 13 Mart’ta gelecekmiş bu arada.

Last of Us

Uncharted serisini sevmeyen var mı? Yok madem, güzel haber oyun Uncharted’ı yapan Naughty Dog ekibinden geliyor. Hatta  2013 üçüncü çeyrek gibi ortaya karışık bir tarihte yayınlanmış olması lazım.

Oyunda ne iyi, ne de kötü taraftayız. Bir tür mantar/bakteri/virüs/hastalıktan etkilenmiş insanlar var, o şeyden etkilenmemiş tipler var, bir de biz varız. Oyunun güzel tarafı, zombiler de, insanlar da bizim onlara yaklaşma biçimimize göre karşılık vereceklermiş. Tabi bir de bunu yapacağını duyuran oyunlar için keşke kenara birer lira atsaydım geyiği var, tavsiye ederim. Bakalım ND becerebilecek mi?

İlk tanıtım görüntülerine göre neredeyse yirmi ödül aldığını da tabi akıldan çıkarmamak lazım. Birileri kıvılcımı görmüş gibi?

Project Zomboid

Teoride eğlenceli ama pratikte can sıkıcı bir yapıya sahip 2D MMORPG bir zombi oyununa ne dersiniz? Enteresan gibi mi geldi? Yaklaşık 1 haftalık deneyimime göre, bu oyunun daha yemesi gereken o kadar ekmek var ki, fırıncılar tekelleşebilir.

Uzun zamandır üçüncü boyut hayatımızda olduğundan olsa gerek, bu tarz yapımlar çıktığında merakımı cezbediyor. Bu da onlardan bir tanesi oldu ki, bu noktada yapımcıdan özür dileyerek anlatıyorum ki ben sadece oyunu karşıma geldi diye çekip kurdum ve oynadım ama sonradan öğrendim ki o demo ücretli birşeymiş ve birileri çalıp internete beleşten sızdırmış, hiç de eğlenmedim diyebilirim. Bir kere tıklama ve seçme noktaları gerçekten “nokta atışı” istiyor, alanlar gereksiz geniş, bazı yerler gereksiz dar, destek yok, anlatıcı yok, gelişme yok… Ve tabi sonunda sıkıldım. Yapımcı da sıkıldı. Oyunun geliştirilmesi durdu gibi bir şey.

En son gelen haber “benim eve hırsız girdi, oyunun kodlarının olduğu iki dizüstü bilgisayarımı çaldı gitti” şeklindeydi. Ah be yapımcı dayı, tamam vazgeçtim de, canımızı ye.

Nelerden bahsetmedim peki? Lollipop Chainsaw, Dead State, War-z, Amy ve sair. Onları da oynayanlar bilir zaten.

Ben diyorum ki:

