Dreamfall: The Longest Journey- Tam Çözüm


dreamfall-6

Tainted

 

Oyuna ilk başladığımız bölüm. Odamızın içindeyiz ve bir rahibin kapıdan çıktığını görüyoruz. Yatağınızı ve yatağın karşısındaki masada duran günlüğü inceleyin. Odadan çıkın ve rahibin peşinden ilerleyin. İlerlerken, duvara asılı olan sarılı kağıtlara da bir göz atabilirsiniz.

Yolun sonunda giremediğiniz bir kapıya geleceksiniz, sola dönün. Burada bir çok rahibin dua ettiği alana gireceksiniz. Ortalıkta biraz gezinin, arkada konuşan iki rahibin yanına gittiğinizde sustuklarını göreceksiniz. Sonra merdivenlere dönüp rahiple konuşmaya çalışın. Biraz sonra kalkacak ve size kürsüye çıkmanızı söyleyecek. İlerleyince, duanın bir parçası olacaksınız ve video girecek.

One

 

Videoyla başlayacağız ve hastanede yatağımızda konuya giriş yapacağız. Arkasında bir süre öncesine gideceğiz ve -garip ama gerçek- Sadako ile karşılaşacağız. Bu arada bilmeyenler için, “Sadako” Japon yapımı The Ring filmindeki esas karakterin ismidir. Onun duruşu ve tasviri aynen kullanılmış. Göreceksiniz. Telefon çalacak ve maymunumuz haber verecek. Bu noktada kontrolü alıyoruz.

Yatağın arkasına geçin ve sandalyenin üzerinden telefonu alın. Bir işinizi unutmuşsunuz, spor salonu bekliyor. “M” harfine basarak telefon mesajlarınızı görebilirsiniz.

Yandaki dolabı açın ve kıyafetlerinizi alın. Maymununuza gidin ve onunla konuşun. Oyun oynamazsanız haberleri dinleyebilirsiniz. Ardından günün olaylarını isteyin. Akşam yapılacak partiyi de böyle öğreniyoruz. Daha sonra buradan çıkın ve merdivenlerden aşağıya inin.

Merdiven çıkışında babamızla karşılaşıyoruz ve onun Bombay’a gitme planlarından haberdar oluyoruz. Sonra aslında haberimiz olduğunu ve unuttuğumuzu fark ediyoruz. Sonra ise biraz bozuk bir genç olduğumuzu “Babacığım evde parti verebilir miyim? Uyuşturucu kullanmayacağım” diyerek belli ediyoruz. Ardından standart bir aile tartışması izliyoruz. Kontrol size geçince bütün konuşmaları yapın ve odanın içini kontrol edip evden ayrılın.

Sokağa çıkın ve aşağıya doğru ilerleyin. Posta kutularına bakarsanız, “Eskiden insanlar kağıtlara bir şeyler yazıp haberleşirmiş, ne garip şeyler…” diyecek bizim aşırı teknolojik zamanda yaşayan kahramanımız. Yolun devamında bir arkadaşımızla karşılaşıyor ve akşam yapılacak partinin bir şişe şaraplı kızlar gecesi olmasını kararlaştırıyoruz. Onunla konuşmamızın ardından aşağıya inip diğer hatunla muhabbet ediyoruz. Fakat önerisini kabul etmeyin ve salona geç kalmayın. Yoldan devam edin ve diğer bölüme geçin.

Bir arkadaşınızı koşu yaparken görecek ve sohbet edeceksiniz. Muhabbetiniz bittikten sonra onun gittiği yöne ilerleyin. Diğer bölüme geçtikten sonra gene sağa doğru ilerleyin ve merdivenlerden çıkıp kapıdan salona girin.

İlerideki hatunla konuşun, o sizin jimnastik hocanız. Bir antrenman isteyin ve bir temiz dayak atıp kavga etmeyi öğrenin. Bunu istediğiniz kadar tekrarlayın. Antrenmandan sıkılınca binadan çıkın. Geldiğiniz yolları aynen geri dönün ve bizim evin aşağısında konuştuğumuz hatunun dükkanına girin. Konuşmanız bittikten sonra dükkandan çıkın ve spor salonuna gittiğiniz yola koyulun. Fıskiyenin olduğu alandaki kafeye gidin ve arkadaşınızla buluşun. Koltukların orada oturan kişi, eski erkek ve yeni mahalle arkadaşınız. Partinize davet edebilir ve işleri hakkında konuşabilirsiniz. Daha sonra bir telefon gelecek ve arkadaşınız sizden şehrin diğer tarafına gidip, bir paket almanızı isteyecek. Ayrılacaksınız ve kontrol tekrar bize geçecek. Etraftaki insanlarla konuşabilirsiniz. Muhabbetleriniz bitince spor salonu yoluna devam edin ve soldan taksiye binin.

Taksiden indikten sonra ilerleyin ve asansörü çağırın. Kata geldiğinizde resepsiyonist ile konuşun. Çok kendini beğenmiş bir tip, kesin bir dümen var. İlk önce randevunuzu (Appoinment) öne sürün. Arkadaki ekrana bir hatun görüntüsü gelecek. Kabul etmeyince dikkatini dağıtmak için saçlarından dem vurun (Distract). Hemen ardından da paketi aramakla ilgili ısrar edin (Plead). Sonunda sinirlenecek ve paketi aramak için depoya girecek. Siz de arkasından ilerleyip kapıyı üzerine kapatın ve onu içeriye kilitleyin. Resepsiyon masasının arkasına geçin ve bilgisayarı kullanın. Böylece yandaki kapı açılacak. Oradan ilerleyin ve ekranda gördüğümüz hatunun kilitlendiği yere gelin. Onunla ilgili derdi olan adam da bize çarpıp kaçacak. Kapıyı açmaya çalışın kontrol size geçince. Bu işe yaramayınca, hatun bize eliyle yukarıyı işaret edecek. Hemen kapının yanındaki yükseltiye tırmanın, oradan da kapının üzerine çıkın. Biraz ilerleyip arkadaki kutuya yaklaşın ve onu kullanın. Geldiğiniz yoldan aynen aşağıya inin ve kapıyı tekrar zorlayın. Açıldıktan sonra hatunla birlikte asansöre koşacaksınız ama alarm yüzünden kilitli. Doktor bilgisayarı kullanarak kapıları açacak, biz de asansörü çağırıp bineceğiz. Aşağıya indiğinizde doktorla konuşun ve ondan paketi alın. Ardından bir taksi çağırın ve Reza ile buluşmaya gidin.

Reza

 

Taksiden indikten sonra Reza ile konuştuğunuz kafenin olduğu alana dönün. Eviniz ve geldiğiniz yol haricinde bir tane daha cadde var. Oradan ilerleyin. Merdivenleri çıkıp sola devam edin ve sağdaki kapıdan girin. Posta kutularına baktığınızda Reza’nın sekiz numaralı dairede oturduğunu öğreniyoruz. Üst kata çıkıp sağdaki yoldan devam edin. Bir kedi camdan atlayacak ve korku içinde daireye gireceğiz.

Lost

 

Ara videolardan anladığımız kadarıyla, bol karışık bir durumun tam göbeğine düştük ister istemez. Ve buradan kurtulmak bizim asıl işimiz olsa gerek.

Tüm videolar geçtikten sonra kontrol size gelecek. Odanıza girin ve yeni videoyu izleyin. Reza’nın biraz hayatımıza dahil olmuş olması garip ama başına gelebilecekleri de önceden görmüş olması ve haberleşme yolu bırakması güzel. Bizden istediği, onun notebook bilgisayarını bulmamız ve büyük korsan Liv’e götürüp içinden bilgileri almamız. Başına gelenler hakkında birçok açığı kapatabilecekmişiz böylece.

Yeni görev belli oldu, doğru Reza’nın dairesine. Fıskiyeli ekranda soldaki yoldan gidiyoruz ve merdivenlerden çıkıp soldaki binaya giriyoruz. Üst katta, sağ tarafta.

Kapının üzerinde bir elektronik kilit var ve bunu biz değil ama Liv muhakkak açar. Bu yüzden Liv’in dükkanına dönüyor ve cep telefonumuza yeni tavşanlı suratları(!?!) yükletip daireye geri geliyoruz. Cep telefonumuzu kapıda kullandığımızda bir bulmaca açılacak. Çözümü çok basit. Sadece yukarıdaki resimleri aşağıdakilerle eşlememiz lazım. Zaman geçtikçe yukarıdaki kutuların dolduğunu göreceksiniz. Bu yüzden oraları tamamlanmadan bulmaca bitirilmeli. Tabi çok yavaş dolduklarından dolayı, kolay bir iş.

İçeri girdiğinizde bir video izleyeceksiniz ve çılgın düşmanınızla tanışacaksınız. Bu bir robot. Hareketler ve ses onun alanı. Çok yavaş olmalı ve kesinlikle orada olduğunuzu hissettirmemelisiniz. CTRL tuşu içeride parmak ucu yürüyüşü yapmanızı sağlıyor. Oda içinde cam kırıklarından ve sandalyelerden uzak durarak gezinip banyoya girin. Duşun kapısını kapatıp düğmeye basmak size ses verecek. Ardından robotumuz içeri girip sesi geldiği yeri inceleyecek, biz de duş kapısını kapatıp ondan kurtulacağız. Şimdi de dışarıdaki robotu inceleyin. Maalesef ki pillerinin değişmesi ve bazı parçalarının yenilenmesi lazım.

Liv’e geri dönün ve yardım isteyin. Ona çantanızdaki bozuk parçaları verdiğinizde tamir edemeyeceğini söylüyor ama yenisini bulup getiriyor. Maalesef ki elinde kristal bir aparat yok, onu da bizim bulmamız gerekiyor. Bildiğiniz tek çalışan maymun nerede peki? Tabi ki odamızda.

Eve dönün ve arkadaşınızdan birazcık yardım alın. Maalesef ki onun kristalini alacağız. İşiniz bitince hemen Reza’nın dairesine dönün ve parçaları kullanın.

Şimdi her şey hazır olduğuna göre, maymunla konuşun ve takibe başlayın. Odanın sonunda yerde açacağı gözden defteri alın. Ardından video girecek ve gene ezilen olacağız. Görüntüler bittikten sonra maymuna koyduğunuz beyin parçasını geri alın ve Liv’in dükkanına dönün. Defterdeki şifreyi sadece o çözebilir.

Defteri ona verin, üzerinde uğraşması gerekecek. Yalnız son bölümdeki şifreyi hemen kırabildiğini ve bizim gideceğimiz yeri söyleyecek. Ver elini Venice.

Evinize dönün ve maymunun parçasını geri taktıktan sonra, dolaptan çantanızı alın.

Northland

 

Şövalye kılıklıları bir temiz sopalayın. Öldürücü gaza dikkat edin ve hazır uğramışken eski arkadaşımız April’a selam edin.

201 – Venice, Newport

 

İşte yeni bölüm, işte hikayede yeni bir adım. Yolu takip edin ve videoyu izleyin. Buradaki amacımız, öncelikle “The Fringe” denilen mekanı bulmak. Aşağıya inip sağa dönün. Yolu takip edin ve sağdaki ara yola girin. Ufak köprüden gelince doğru yerde olacaksınız. Mekana girin ve Charlie ile konuşun. Size bir evden (Borderhouse) bahsedecek. Ve bir otel ile ilgili (Victory Hotel) konuşacaksınız. Ardından buradan çıkın ve bu alana girdiğiniz ilk noktaya dönün. Sağ yerine sola devam edin, Japon bir adamla konuşacaksınız. Ona otelin yerini sorun. Konuşma bitince hemen sağındaki köprüden karşıya geçin. Ardından sağa, sola, sağa ve sola dönün. Bir köprüye geleceksiniz. Karşıya geçin ve sola dönün. Yolun sonunda, duvara birleşik duran tahta iskeleye inin ve oradan da suya atlayın. Arkanızdaki aralıktan içeri devam edin.

Yeni aralığa geçtiğinizde, sağa dönün. Pencereyi görecek ve dikkat edeceksiniz. Hemen ilerinizdeki çöp kovasını oraya tırmanmak için kullanabilirsiniz. Öncelikle çöp kovasının ayağındaki metal aparatı kaldırın. Ondan sonra arkasına geçin ve daha fazla itemeyeceğiniz kadar sola doğru sürün. Sonunda üzerine çıkın ve cama bir göz atın.

Buradan inin ve merdivene çıkın. Bir kapı ve bir kili, çok şahane. Telefonunuza sarılın. Liv’den kilit hakkında bilgi alacaksınız. Maalesef ki bu tarz kilitler, bizim zamanımızın basit yapıları sayılıyor. Sadece yakından etkisizleştirilebiliyor. Yani maymuncuk gibi bir materyal lazım. Buralardaki yegane satıcımız Japon amcaya geri dönme vaktidir. Japon amcada bir maymuncuk var ama karşılığında cep telefonlarımızı takip edilemez ve sisteme gözükmez hale getiren bir program istiyor. Liv sonunda bizden bıkacak ama gene onu arıyoruz ve gerekli yazılımı alıyoruz. Bunu amcaya verip maymuncuğu alıyoruz, aynı yolları geri dönüp kilide geliyoruz ve yeni bulmacamızla karşılaşıyoruz.

Bu bulmacada amaç, aynı şekildeki anahtarları bir araya getirmek. Eski bir zeka oyunudur ve bayağı keyiflidir aslında. Eğer takıldığınızı düşünürseniz, genel geçerli bir taktik olarak sağdan sola doğru tıklayarak ilerleyebilirsiniz. İlla ki denk gelecektir.

Bulmacayı çözdünüz ve içeri girdiniz varsayıyorum. Göreceksiniz ki şeker bir köpek bizim gibileri durdurmak üzere oraya yerleşmiş. Sadece tren geçerken ilerlememiz gerektiğini de anlıyoruz. Hayvancık alışmış tabi gürültüye. Gene parmak ucumuzda yürüyerek, bahçenin arka tarafındaki kulübeye ilerliyoruz. İçeriden baltayı alıyor ve tekrar merdivene dönüyoruz. Yalnız unutmayın, sadece tren geçerken yürüyebilirsiniz. Tren yokken olduğunuz yerde durmak zorundasınız.

Şimdi çöp kovasına tırmanın ve baltayı aralıkta kullanın. Tahtaları kırdıktan sonra da içeriye atlayın.

İçeri girince, yerden baltanın sapını alın. Hemen yanınızda bez parçası var, onu da alın. Şimdi, bez parçası ile balta sapını kullanın. Sonra masanın üzerindeki kovaları koklayın. Bir tanesinde petrol var. Yarattığınız meşaleyi o kovaya sokun ve petrole bulayın. Şimdi arkanızdaki kazana gidin ve düğmesine basın. Çakmağı yanacak. Meşalenizi ona tutun ve ışık elimizde. Merdivenlerden yukarı çıkın.

Yolun sonuna geldiğinizde, yerde kan izleri olduğunu ve bir kapının arkasına kadar gittiğini göreceksiniz. Takip edin ve kamera odasına girin. Yerden Reza’nın çakmağını alacaksınız. Sonra arkadaki ekranlardaki videolar bitince telefonunuzu kullanın ve sistemi kırın. Ardından buradan çıkın ve üst kata girin. Şimdi gene parmak ucunuzda yürüyerek, pizzaya yaklaşın. Pizzayla biraz uğraşın ve pişme saatini bozun. Hemen geldiğiniz kapının oraya dönün ve bekleyin. Kanepedeki adam gelecek ve pizzayı yemeye başlayacak. Bu arada biz de onun arkasından parmak ucu yürüyüşüyle kaçıp, merdivenlerden yukarı çıkacağız. Sağdaki odaya giriyoruz ve çiçekle yaşayan bir hatun görüyoruz. İşimiz olmasa ona da bakardık aslında ya, zaten incelemeye çalışınca bir gariplik olduğunu fark ediyoruz.

Odadan çıkın ve yola devam edin. 201 numaralı odayı göreceğiz ama giremeyeceğiz. Şimdi burada iki yol var, hangisini isterseniz;

  1. Banyoya girer ve pencerenin kolunu kırar, ardından üst kat merdivenlerine çıkmadan, solundaki odaya girersiniz. Pencere kolunu kullanır ve dışarı çıkarsınız.
  2. Her yeri incelersiniz, alt kattaki adamın gelmesini beklersiniz. Onu bir temiz sopalar, sonra birinci maddedekileri yaparsınız. Bunun tek faydası, elemanın daha sonra bela olmasını engellemek.

Dışarı çıkınca yandaki merdivenleri kullanın. Geldiğiniz yeni kattaki pencereden içeri girin ve odadan çıkıp videoyu izleyin. Adam gittikten sonra banyoya girin ve duvarda asılı havluyu alın. Sonra yoldan devam edin. Tüm kapılar kapalı ama en sonda bir pencere var. Pencereden dışarı bakın, bayağı yüksek. Buraya ilk girdiğinizde gördüğünüz adamın yattığı odaya gidin. Sizi görmemesine dikkat edin. Adam odadan çıktığında, yatağından çarşafını alın ve pencereye geri gelin. Elinizdeki havluları birleştirin ve bir kaçış ipi elde edin. Sonra bunu kalorifer ile kullanın. Kaloriferin sağ tarafındaki ayar koluna uygulayın ve camdan kaçın.

Aşağı indiğinizde yolu takip edin ve 201 numaralı odaya varın. İçeri girin ve işte dolap. Açıp içinde resmi alın. İçeri girecek olan kişi Marcus, bize yardım edebilecekmiş gibi duruyor. Ne konuştuğunuz önemli değil, sizi dışarı çıkaracak sonunda.

Şimdi tekrar sokaklardayız. Marcus’a verdiğiniz sözü tutmak ve araştırmayı ilerletmek için Fringe’e dönüyoruz. Charlie ile konuşun, ardından da resmi ona verin. Bundan sonra ilk oyunu bağlayan konuşmalar ve geçmişle ilgili bilgiler alacağız. Tüm videolar bittikten sonra üst kata çıkın. En sondaki odaya girin ve cep telefonunuzu kullanın.

Winter

 

Başladığımız noktada sadece biz ve bir ev varız. Konuşma bitince eve doğru ilerleyin. Bu oyunun Sadako’su, bize asıl gitmemiz gereken yolu gösterecek.

Uyandıktan sonra, dümdüz ilerleyin. Gene iki farklı yöntemimiz var;

  1. Karşınıza çıkan ilk yaratığın sizi görmemesini sağlayarak, arkadaki taş bloğa çıkın. Bunun için de bölüme başladığınız yerde bulacağınız çakıl taşını (Peebles) kullanın. Sonra aynı yöntemle, ikincisi de sizi görmeden, arkasındaki sopaya asılı olan parıltıyı nesneyi alın ve yola devam edin.
  2. Herkesi dövün ve hem çakıl taşı, hem de parıltıyla birlikte uzaklaşın

Büyük çarkın oraya geldiğinizde önce onu inceleyin, sonra yanındaki merdivenlerden yukarı çıkın. En sola giderseniz, çıkamayacağınız bir merdiven var. Parıltılı şeyi sağdaki aletin tepesine koyun, sonra da kolu çevirin. Su akmaya başlayacak. Tabi bu da değirmenin dönmesi demek.

Hemen aşağıya inin merdivenlerden ve değirmene tutunup üst kata çıkın. Yolun sonunda bir merdiven bulacaksınız. Uzun bir yolculukla tepeye kadar tırmanın. Geldiğiniz yerde biraz gezinirseniz, aşırı karanlık olduğu için hiçbir şey göremediğinizi fark edeceksiniz. Şimdi merdivenden geri inin, yolun ortasındaki ipi kullanıp aşağıya dönün, aletten parıldayan şeyi alın, değirmen ile tekrar yukarı çıkın ve merdivenle tepeye ulaşın. Şimdi yolun sonuna gidin ve duvardaki logoları görün. Bu bir kapı ve belli bir tıklama ile açılıyor sadece. Bulunması kolay ama bulamazsanız, “sol, orta, sol, sağ” kombinasyonu ile halledebilirsiniz.

Kapı açılınca geçitten ilerleyin.

Geldiğiniz yeni yerden çıkmak ilk amaç. Kapıya iki kere tekme attığınızda dışarıdayız. Merdivenlerden yukarı çıkın ve hatun ile konuşun. Size gidilecek yerleri ve bulunduğunuz şaşkınlığı birazcık anlatacak. Sonra sizden “Blind Bob” ile konuşmanızı isteyip, işine dönecek.

Dışarı çıkın ve kapının önündeki Bob ile konuşun. Yardım istediğinizde, tek yolun özel bir karışım eklenmiş şarap getirmeniz olduğunu söyleyecek. Bunun yöntemi de tabi ki şehirde tur üstüne tur atmak. Öncelikle hana geri dönün ve hatun ile bu karışım üzerine konuşun. Yardım edeceğini ve şarabı hazırlayacağını söylüyor ama içinin malzemelerini bulmak bize düşüyor. Handan çıkıp düz ilerleyin. Kuleye vardığınızda, sağdaki yoldan aşağıya inin. Yolu takip edip bir sürü satıcının olduğu bir alana denk geleceksiniz. Orada soldaki ilk pazarcıya uğrayın ve biraz konuşun. Alacağımız malları bu amca getirtiyor. İyimser yaklaşın olaylara ve sakallı adamdan paketi alıp gelmenizi söylediğinde kabul edin. Hanın olduğu yere dönün, hana girmeden yola devam edin. En altta, yolu tıkamış birkaç araç ve sakallı bir adam göreceksiniz. Aradığımız kişi bu işte. Onunla konuşun ve paketi teslim alın. Karışım paketini satıcıya geri götürün, ardından da hana dönün ve hatunla konuşun. Tezgah arkasına geçin ve karışımı kazana dökün. Arkanızdaki masadan şişeyi alın ve şarapla doldurup Bob’a götürün. Sonunda en azından bir isim aldık.

Şimdi, Pazar yerine geri dönün. Bizim satıcının biraz ilerisinde, sola dönen yola girin. Yolun sonuna geldiğinizde ısınmaya çalışan bir hatun bulacaksınız. Onunla konuşun. Hayvanını geri isteyecek, biz de ona yardım edeceğiz. Pazar yerine geri dönün ve ortadaki fıskiyenin tam sağındaki yola girin. Asker izin vermeyecek, o yüzden bekleyin. Büyük hayvan geçerken, onun yanına saklanarak hemen araya girin. İçeride bir kafes ve minik bir hayvan bulacaksınız. Kafesini açıp onu serbest bırakın. Asker onu kovalarken, siz de aynı yoldan tekrar geri gidip hatunla konuşun. Hayvanını kazandığı için çok mutlu artık. Size aradığınız hatunun “çorba vermek iyidir” ile tarif edildiğini söyleyecek. Bu da bizim pazarcı amcanın yanındaki çorba arabalı hatun. Onunla konuşun. Eğer denk düşerseniz, hancı hatunun ismini sorarsa, “Benrime” olduğunu söylersiniz.

Muhabbetiniz bitince, yolculuğunuzun buradaki kısmı bitecek, videoya geçeceksiniz.

Sadir

 

Başka bir karakterdeyiz. Çok kısa bir bölüm. Sırayla gelen tüm adamları sopalayın. Ardından hocanız ile konuşup, küçük kızı takip edin. Sağdaki kapıdan girin. Konuşmanız bitince, tekrar dövüş hocanız ile konuşun ve bölümü bitirin.

Alchera

 

Uyandıktan sonra Charlie ile konuşun ve dışarı çıkın. Köprüdeyken telefon gelecek ve Japonya’ya doğru yola çıkacaksınız. Bu da kısacık bir bölümdü.

April

 

Paralele geçtik ve eski dost April’ı yönetiyoruz. Konuşmalar bitince odadan çıkın. “Worm” bize kızgın, Zoe’ye yardım etmemizi bekliyor. İlerleyin ve arkadaşınızla konuşun. Ardından buradan çıkın ve kulenin yanına gidin. Kulenin sağ tarafında bir iskele göreceksiniz. O iskelenin arkasına dolanın ve en uca geldiğinizde parmak ucunuzda yürüyüp askere yaklaşın ve onu bayıltın. İskeleye tırmanın ve yarım açık pencereyi inceleyin. İçeride bir pelerinli adam ve bir hatun konuşuyorlar. Kulak kabartın ve anlattıklarını dinleyin. Farenizin sağ tuşu dinlemeye yarar.

Burada işiniz bitince yürümeye başlayın. Biraz ilerleyince, pelerinli adamımızın yürümeye başladığını göreceğiz. Takip ettiğimizde, bizim hana girdiğini göreceğiz ama Benrime öyle birini görmemiş.

Alt kata inin ve kapıyı açın. Takipteyiz.

WATI

 

Geldik şimdi WATI şehrine, bakalım bu sefer ne dertler açılacak başımıza? Öncelikle konuşmanız bitince ilerleyin ve soldaki makineden sakız alın. Oyun yanındaki bilet satan alet bozulmuş, yola devam edin.

Merdivenlerden çıkıp ayaktaki gençle konuşuyoruz. Nişanlısı maalesef gelmemiş, yazık. Konuşma sonunda elindeki bileti parçalayıp çöpe atıyor ve gidiyor.

Biz de tabi ki akıllı olanız. Çöpe iki kere bakıyor ve bilet parçalarını alıyoruz. Şimdi sakızı inceleyin, içinde yapışkan çıkacak. Bu yapışkanla biletleri kullanın ve tam bir bilet ele geçirmiş olun. Hemen araca ilerleyin, yanındaki kola biletinizi gösterin ve karşıya geçin.

Karşıya vardığımızda bir telefon gelecek ve Liv’le görüşeceğiz. Dümdüz ilerleyin ve müzeye girin. İçeride bir güvenlik görevlisi ve onun başına bela olan şeker bir çocuk var. Bu ekranın en altına inerseniz, girilemeyen bir kapı göreceksiniz. Dokunabilirsiniz, bu sadece bekçinin gelip “kusura bakmayın, orası çalışanlara özel” demesini sağlar.

Şimdi, ufaklığın yanına gidin. Konuşun ve ona sakızı verin. Sonra kapının yanına gidip cep telefonunuzu kullanın ve içeriye dalın.

İçeride bir robot geziniyor, nereye girdiğini gördünüz. Şimdi yan odaya girip açılabilir tek dolaptan kıyafetleri alın. Sonra yer robotu geri geldiğinde, açılan delikten girin ve diğer taraftan çıkın.

Tam sağda, cam koridorun sonunda bir hatun göreceksiniz. Size kim olduğunuzu soracak. Ben hiç cevap vermedim, direk sopaladım. Sonra da asansöre bindim. Yaptığımdan utanıyorum tabi ama hayat acımasız.

Asansöre binince telefonunuzu kullanın ve sisteme erişin. Böylece üst katlara çıkabileceksiniz.

Yeni kata geldiğinizde, ortalığı kolaçan eden robotlarla tanışıyoruz. O gittiğinde, sizde ilerleyin. Sağdan ilerleyin ve ilk sola girin yön seçme hakkı size geçince. Koridor sonundaki oda adamımızın mekanı. İçeri girin ve muhabbete başlayın. Bol bol konuşacağız ve hayal dünyası ile insan kontrolleri gibi birçok konuda bilgi alacağız. Biraz Matrix kokusu yok değil ya, hadi neyse. Bu seansları atlattıktan sonra bir güvenlik görevlisi gelecek ve aşağıda sopaladığımız (fikri veren olarak “benim sopalattırdığım” diye üzerime almam zorunlu mu?) hatun hakkında arkadaşımıza sorular soracak. Tabi ki ele verilmeyeceğiz ve konu devam edecek.

Buradan çıktığımızda, binanın en alt katına inmek ve hayalleri kontrol eden beyine ulaşmak oluyor hedefimiz. Biraz koşun ve en alt kata varın. Birkaç saniye beklerseniz, kapının üzerindeki ışıklar yeşile dönecek ve kapıyı açabileceksiniz.

İçeri girdikten sonra çok dikkatli olmalısınız, burada görevli bir örümcek robot var. (Reza’nın evinde gördüklerimizden)

Bu bölümde, Damien bize yapmamız gerekenleri anlatacak ve biz de adım adım uygulayacağız. Öncelikle şunu unutmayalım ki hiçbir şekilde robota yakalanmak yok. En güzeli duvar kenarlarındaki havalandırma aralıklarına saklanmak. Buraya kadar sorun yoksa;

  1. Sağ duvarda bir panel var. Onu bulup açacağız ve cep telefonumuz yardımı ile sisteme sızacağız.
  2. Şimdi, soldaki kapılardan tek tek işimize yarayanlara giriyoruz. Önce mavi kapıdan giriyoruz ve kapsül alıyoruz. Yanımızdaki kurtçuğu kapsüle koyuyoruz.
  3. Yeşil kapıyı buluyoruz. Önce kapsülü soldaki masanın üzerindeki okuyucuya sokuyoruz, sonra da kendimiz sağdaki modüle giriyoruz.
  4. Üzerinde turuncu güvenlik işaretleri olan kapıyı açıyoruz ama giremiyoruz.
  5. Kırmızı işaretli kapıdan giriyoruz ve cep telefonumuzla yerdeki örümceklerden birini kontrol ediyoruz.
  6. Güvenlik işaretli odaya geri gidip (örümcekle), sağdaki ufak karenin üzerinde bekleyin. Gerçek örümcek gelecek ve biraz durup odadan çıkacak. Onu takip edin ve kapının önündeyken kızartın ve bilgilerini çalın. Sonra da örümcekle geri gidin ve biraz önceki karenin üzerinde durun. Böylece alarm sistemi kalkmış olacak.
  7. Örümcekle işiniz bitince, güvenlik odasına geri gidin ve sandalyenin üzerine konulmuş olan ceketin cebinden anahtarı alın.
  8. Ana odaya gidin ve anahtarla kapıyı açıp içeri dalın.

Şimdi, buradaki amacımız kimseye gözükmeden merkeze inmek ve kurdu sisteme yerleştirmek. Bunun için önce “kimseye gözükmeyin”, sonra merkeze kadar inin” kısaca.

Benim oynadığım şekilde,üst kattaki hatun sağdaki 2. noktaya vardığında, alt kattan gelen profesör de merdivenlerin sağına ilerlemeye başlamıştı. Tam bu anda koşarak merdivenden indim. Hemen önümüzdeki alete tüpü sokuyoruz ve rüya hırsızını komaya ilerletiyoruz.

April

 

Gene eski dosttayız.

Sağdaki merdivenlerden aşağıya inin ve videoyu izleyin. Karanlıklar prensimiz gezintisini sürdürüyor. Videodan sonra biraz ilerleyince, çılgın balıkçılarımızın mağara girişlerini görüyoruz. Merdivenin altında bekleyin, elemanlar gelip kapıyı açtıktan sonra koşarak yetişin. En fazla birkaç deneme sürüyor zaten, yapamazsanız gene merdiven altına girip bekleyin sadece.

Mağaraya girdiğinizde, dümdüz ilerleyin ve tabuta gelin. Tabutun arkasına geçip saklanın, yaratıklar geldiğinde sağ tuşunuzu kullanın ve kapıyı açmak için gereken kombinasyonu öğrenin. Yaratık gittikten sonra da, dalın içeriye.

Bu bölümde iki şeyi kesinlikle aklınızdan çıkarmayın. İlk olarak asla görünmemelisiniz. Bunun için kayaların arkasına saklanın. Çünkü görülürseniz öleceksiniz büyük ihtimalle. Ölmeyebilirsiniz, bunun için de muhakkak iyi kaçıp iyi saklanmanız lazım. İkinci olarak da şekil birleştirme yeteneğinizi kullanın. Şöyle ki, bu bölümdeki amaç, merkezdeki sütunun üzerinde gördüğünüz şekilleri ve tam önlerinde yere çizilmiş şekilleri birleştirmek ve bunları benzer şekillerle aynı yöndeki sütunlara uygulamak. Eğer bu yöntemi tek başınıza denemek ve bulmacayı çözmek istemiyorsanız, işte çözüm;

Tam önümüzdeki şekil altı kapalı bir şapka gibi (evet, benzetme yeteneğim tam rezalet) diyelim. Geldiğiniz merdivene geri gidin. Yolda duvara gömülü bir heykel göreceksiniz. Onu çevirip “8” (köşeli ama) haline getirelim. Her kullandığınızda taş bir kez dönecek. Soldaki şekiller iki tane soru işareti, bu yöne de batı diyelim.. Bunlara denk gelen en yakın şekil de zarfa benzeyen şekil. Doğru şekli bulunca diğer sütuna ilerleyin. Kuzey tarafında ters “Z” harfi gibi olan bir şekil var. Ona denk düşen şekil de olsa olsa üstü açık üçgen olur ama ona erişmek için önce doğu yönündeki bulmacayı hedef gibi dairesel olan şekle getiriyoruz ve sola doğru ilerleyip, yolun sonundaki duvarı birkaç kez omuzlayarak geçiyoruz. Gidebildiğiniz kadar sola devam edin, son taşa ulaşacaksınız. Onu da düzgün hale getirince bir video girecek ve şekilli bir kapının açıldığını göreceksiniz. Son taştan dümdüz aşağıya ilerleyin, geldiğiniz yol yerine sağdaki aralığı takip edin. Kilitli kapıya gelince tekrar sağa dönün ve yeni açılan odaya girin. Bu odadan da parıldayan yumurtalardan bir tane daha ediniyoruz.

Şimdi dümdüz ilerleyin, ilk sola dönün, bulmacanın olduğu yere dönmeyip sağa ilerleyin. Ortasında bir sütun olan yere geldiğinizde, merdivenlerden inin ve parıldayan yumurtayı kapıya yerleştirin. Açıldıktan sonra yolun sonuna koşun. Bu bölüme başladığımız yerin aynısı bir mekana düşeceğiz. Merdivenlerden tırmanın ve kapıdan ilerleyin.

Video girecek. Bizim siyahların baronu, üzerimize iki tane goril salıyor. Kontrol size geçince biraz bekleyin. Sağda ve solda merdivenler var. Yaratık ne taraftan geliyorsa, ters istikametten koşun. Aşağıda inince sağa ilerleyin. Bir tane orta merdivene paralel başka bir merdiven var. Oraya çıkın. Merdiven göçecek ve ilk yaratıktan kurtulacaksınız. Sonra yukarıya ilerlemeye devam edin ve ekranın sonunda, yüzünüz ilk geldiğiniz çıkıntıya dönükken aşağıya sarkın. Sonra tekrar aşağıya atlayın ve yaratığın tam sırtına bakmaya başlayın. Hemen parmak ucunda yürümeye geçin ve arkaya doğru ilerleyin. Sislere dalınca video girecek ve April ile olan bölüm bitecek.

Şimdi Zoe kontrolümüzde ve sistem kendini kapatıyor. Zaman bitmeden buradan çıkmamız lazım. Hemen yukarı koşun ve bu odadan çıkın. Sola doğru koşmaya devam edin. Askerlerin geldiği videoyu görünce, yola devam edip ilk gördüğünüz aralığa saklanın. Onlar yollarına devam edince, yerinizden çıkıp koşun ve asansöre binin.

Morpheus

 

Asansörden çıktığınızda muhteşem bir bahçeye geleceksiniz. Kontrol size geçince dümdüz ilerleyin. Koşmanız bir video ile kesilecek ve bu olayların sorumlusu olan goril ile tanışacaksınız. Konuşmalar bitince ve kontrol size geçince, peşinizdekilerden kurtulmak için hemen sola doğru koşun. Yolun sonunda soldan devam edin ve hemen önünüzdeki binaya girin. İçeri girince durmadan karşınızdaki kapıdan dışarı çıkın. Yoldan koşmaya devam edin ve yolun sonundaki havalandırmaya tırmanın. Yukarı çıkınca da robota tutunun ve videoyu izleyip April’e geçin.

Konuşmalarınızı bitirin ve aşağıya inip hatunla konuşun. Sonra eski arkadaşımız ziyarete gelecek. Onunla da sohbetimizi yapıp buradan çıkalım.

Sağdan devam edin, şarap için baharatları aldığımız yoldan ilerleyin. Başka bir markete geleceksiniz. Soldaki kırmızı kıyafetli büyücü ile konuşun. Size kütüphaneye gitmemiz için, limana inip gemi ayarlamamız gerektiğini söyleyecek. Bir de kitabının reklamını yapacak. Pazarın yanından devam eden yoldan ilerleyin ve limana gidin. Yolun sonundaki cüppeliyle konuşun. Tüm şıklarla konuşunca, bize izin vermesi için bir kitapla kütüphaneyi zenginleştirmemizi söyleyecek. Kitap nereden bulunur, tabi ki kendi reklamını yapan deli büyücüden. Hemen ona gidin ve konuşmaya başlayın. Size kitabını verdikten sonra limana geri dönün. Cüppeliyle konuşun, kitabı verin ve yolculuğa çıkın.

Bir dolu videodan sonra, ilk kez kontrolü Alvane olarak alıyoruz. Dümdüz merdivenleri çıkın ve kapıdan girin. Tekrar videolar.

Destiny

Kontrol April’e geçince cüppeliyi takip edin (bu terim hoşuma gitmeye başladı). Uzunca bir koşudan sonra, kütüphanenin ortasında kalacaksınız. Biraz ilerleyince de eski iki arkadaşınız peşi sıra gelecek. Bayağı uzun bir video seansından sonra, yeni bölümde April kontrolümüzde. Önünüzdeki ağaç köprüden karşıya geçin ve merdivenleri sarmaldan çıkmaya başlayın. En tepeye varınca biraz daha muhabbet edip geri döneceğiz. Kargayla birlikte geçide girin ve bölümü bitirin.

Zoe’ya geçiyoruz. Eve doğru koşun ve dejavuya merhaba.

Şimdi Alvane’deyiz. Askerleri sopalayın ve arkalarındaki adamla konuşun. Bir asker gelip yeni tutukludan bahsedecek. Kasabaya doğru yukarı çıkmaya devam edin. Gene bir ton video ve konuşmamız var. Neyse ki oyunu bunları izleyerek bitirdim, yoksa meraktan çıldırırdım sanırım.

Videolardan sonra kapıyı açın ve dışarı çıkın. Yolu takip edince, Carla’nın sığınağını birazcık geçip April ile karşılaşıyoruz. Onunla konuşun ve sonunda April olarak devam edin. Yolu dümdüz çıkın. Hapishanenin kapısının sağındaki duvarda bir kırık var. Oradan aşağıya inin ve kargadan yardım alarak Zoe’ye ulaşın. Videolar bitince, kapıya dokunun. Koruma gelecek ve ona şarkı söylerseniz pencereyi açık bırakacağını söyleyecek. Bir kere daha bakın kapıya ve kilidi açmanın mümkün olduğunu anlayın. Kargaya söyleyin, o da April’e anlatsın olayı. Şimdi, bize gereken bir kaçış yardımcısı iksir. O zaman gideceğimiz yer tabi ki büyücü. Bize kitap veren kırmızı kıyafetli adama gidiyoruz. O da tavernanın altındaki yoldan gidilen ikinci Pazar yerinde. Ona ulaşınca konuşun ve iksirleri alıp geri dönün.

İksirleri kargaya verin, o da uçup Zoe’ye götürecek. İksirlerden ilki (sarı şişe içinde olan) asit. Bunu kapıda kullandığımızda kilit eriyecek ve dışarı çıkabileceğiz. Dışarı çıktıktan sonra, bayağı sessiz olmamız lazım. Parmak ucunda yürüyerek ilerleyin. Ben sola doğru devam ettim. Gardiyan tam arkasına gelene kadar ilerleyin ama sakın parmak ucu yürüyüşünden vazgeçmeyin. Yoksa hemen görür sizi. Arkasına geldiğinizde, ikinci iksiri çıkarın ve adama fırlatın. Bu bir gaz bombası ve onu bayıltacak. Adam düştükten sonra üzerini arayın ve anahtarları alın. Hemen arkanızdaki demir kapıyı açın ve merdivenlerden aşağıya inin. Yolun sonuna vardığınızda, ikinci gardiyanla karşılaşacaksınız. Onu geçmenin imkanı yok, o yüzden tekrar yukarıya çıkın ve odanıza dönüp kargayla konuşun. Karga tiyoyu alınca April’e gidecek ve hikaye o noktadan devam edecek.

April’e geçti kontrol ve şu an için amacımız gardiyana yemek sağlamak. Hemen hana geri dönün, hatun bize bir sandviç verecek. Onu alıp hapishaneye koşun ve kapının yanındaki mikrofonu kullanın. Kapıyı açıp, sizi içeri alacaklar. Güvenlik görevlisi size yemeği yukarı gönderme izni verince, merdivenlerden çıkın. Merdivenlerin arkasındaki kapıdan girin. Arkada sağda duran kolu indirin ve yemek asansörünün kapısını açın. Sandviçi oraya bırakın ve kolu kaldırın. Yukarıdaki amca yemeğini yiyip uykuya geçecek. Zoe’ye geçtiğinizde, kapıyı anahtarlarınızla açın ve parmak ucunuzda yürüyerek ilerleyin. Merdivenlere gelince aşağıya koşmaya başlayın. Her katta önünüze gelen kapıları anahtarınızla açabilirsiniz. En alta vardığınızda, April’e geçecek kontrol. Onunla girişin hemen solundaki kapıdan geçin, soldaki diğer kapıdan girin. Böylece bir depoya varacaksınız. Kutuyu duvara doğru itin, kapının yanındaki kutunun üzerinden ipi alın. Kutuya tırmanın, ipi pencere ile kullanın ve dışarı çıkın. April’i takip edin çıkıntıdan ayrılın.

Videolar girecek ve maalesef hala April’in savunmacı tavrına şahit olacağız. Dışarı çıktığımızda karga bizi takip edecek. Onunla tüm şıklarla konuşun. Westhouse’un yardımı olacağını söyleyecek ve onu bulmak için uçup gidecek. Adamı son gördüğümüz yer handı, hemen oraya gidiyoruz ama maalesef kapılar tutuluş.

Kontrol Alvane’e geçtiğinde gelen asileri öldürün, yukarı çıkıp son kapıya gidin ve bizim şifacıyla konuşun. Şimdi tekrar Zoe’yi kontrol ediyoruz ve hana giremiyoruz. Limana giden yolda da bir şey kalmadığına göre, diğer Pazar alanına gidiyoruz ve orada karga ile Westhouse’u buluyoruz. Bir sürü video ve karganın muhteşem yorumunun ardından gemimizle yoldayız. Kontrol size geçtiğinde, hem Westhouse ile hem de karga ile tüm seçenekleri kullanarak konuşun. Sonra arkanızdaki kapıdan geçin ve gene video.

All That We See or Seem

 

Bu bölüm çok kısa ve video olarak hazırlanmış. Gene cüppeliyi takip edin ve kütüphaneye ulaşın. Bir ton video ardından, ortadan yok olacaksınız. Bu arada Westhouse’a da sinir olmayan kalmaz sanırım, bu adamda kesin bir iş var.

Crossroads

 

Videolar bittikten sonra, Zoe ile koşabildiğimiz kadar hızla ilerliyoruz. Başka türlü bitmez yoksa bu bölüm. Hatta oyunda kütüphane bölümünden fazla koştuğumuz tek bölüm olmaya aday sanırım. Gittikçe daha uzuyor gibi görünürken yolun sonunda bir video giriyor ve uzaktan April’i görüp, onun kontrolünü ele alıyoruz.

Gemilerimiz gelmiş, ilaçlarımızla yemeklerimiz var ama insanlar huzursuz. April ise tam bir karışmışlık halinde. Videolar bittikten sonra düz ilerleyin ve ağacın üzerindeki merdiveni kullanarak yukarıya çıkın. Tepeye vardıktan sonra yolu takip edin. Bütün kapılar kilitli, o yüzden uğraşmanıza gerek yok. Yolun sonunda (asma köprüden geçtikten sonra) karşısına çıkacak minik evin tam arkasında bir merdiven var. Oradan aşağıya inin ve bir video daha izleyin. Bu kadar koşturmaca yeterliydi zaten. Konuşmalarınız bittikten sonra, tam karşıya çıkın ve yolu sola doğru takip edin. Bir yokuş merdivenden ineceksiniz. Sonra sağdan devam edin. İleride sağ tarafta şifacı arkadaşımız bekliyor. Onunla da iki çift laf ediyoruz. Konuşmalar bitince arkasından devam edin, binanın arkasından geçip yolu takip edin. Zoe’yi kontrol ederken April’i gördüğümüz yere ilerliyoruz. Yolun sonuna vardığımızda video girecek ve kontrol Alvane’ye gidiyor.

Alvane ile April’ın yolunu izliyoruz. Sağa devam edin, merdivenlerden inin, yolun sonuna kadar takip edin ve yokuştan sağa dönün. Şifacı ile konuştuktan sonra, April2in olduğu yere gidin ve uzunca bir videoya hazırlanın. Akla gelmeyecek şeyler oluyor, aman tanrım.

Bu videoların ardından, kütüphanedeki hatunun da videosu dikkat çekici tabi.

Faith

Uykumuzdan kalkıyoruz ve müstakbel yeni sevgilimiz Damien ortalıkta yok. Hani biz uyurken yanımızda duracaktı? Hemen kızalı ona, kızsal mazeretler ittirelim. Neyse, olan olmuştur, ortalıktaki işlere bakalım. Bilgisayar yanıp sönüyor mesela, ona bir bakmak lazım. Damien paşa evden ayrılmış. Koca şirketi zaten ikimizin çökertebilmesini kabul edemezdik. Bizim küçük kurtçuk yakalanmış ve bu da yakında önce Damien’e, sonra da bize muhakkak ulaşacaklar demektir. O da bize mesaj bırakıp St. Petesburg’a kaçtığını, hemen onu takip etmemiz gerektiğini belirtmiş. Zira şirket bizi her an bulabilir. Bilgisayar başından kalkıp babamızla iletişime geçiyoruz, sonra kontrol bizde. Önce en soldaki kapıya girin ve üzerinizi değiştirin. Sonra da yatağın yanındaki kapıdan çıkın ve güzel bir müzik eşliğinde Rusya’ya uçun.

Rusya’ya vardığınızda, kapının önündeki giriş panelini deneyebilirsiniz ama alacağınız cevap tabi ki öngörülebilir. Hemen binanın sağındaki kapıdan geçiyoruz ve arabaya yaklaşıyoruz. Arabanın ön lastiğine doğru gelirseniz, kontrol panelini bulabilirsiniz. Ufak kutucukla bulabilirsiniz. Onu maymuncukla açın, ardından da cep telefonunuzla bulmacaya girin. Çözünce bir tane daha, zorlayan bir bölüm gibi. Neyse ki bulmacalar kolay çözülüyor. Bulmacaları çözdükten sonra, arabanın arkasındaki kutulara tırmanın, arabanın çatısına çıkın ve balkona zıplayın. Akrobasi böyle bir şey. Balkonda ilerleyince, elektronik bir kapıya geleceksiniz. Ne kilidi, ne de kapıyı açamadığımız için, yandaki merdivenden tırmanmaya başlıyoruz. En tepeye varınca biraz sola ilerleyin ve bir robot daha. Şu hareket avcıları da amma baş belası esasında.

Şimdi, robotun peşine takılın. Fazla yakınına da girmeyin tabi. Robotun gittiği yöne ilerlerseniz, binanın tam sağ köşesinde bir merdiven daha var. Ona da tırmanın, yolun sonunda reklam harfinin düşmek üzere olduğunu göreceksiniz. Bir başkası becermeden biz hallediyoruz ve aşağıya indiriyoruz arkadaşı. Merdivenlerden geri inin ve kırılan camdan içeri atlayın. Tabi robota yakalanmadan olmasını tavsiye ederim. Sürekli sağa doğru ilerleyin, alt kata inen merdivenlere gelince devam edin ve en dibe kadar inin.

Şimdi mekanizmanın sağ tarafına geçin (önünüzdeki aletin hattına basıp yürüyebilirsiniz). Bir video girecek ve Zoe virüsün burada ya da tam altında yaratıldığını söyleyecek. Tam solumuzda yerde bir kapak var, onu açmamız lazım. Hemen arkanızı dönün ve yukarı doğru gidin. Bir elektrik kutusu göreceksiniz. Kapağını açın ve aletin kolunu indirip elektriği açın. Tekrar sola geçin ve merdivenle çıkılan odaya girin. İki tane konsol göreceksiniz camın önünde. Bunlardan solda olan taşıma kolunu indirip kaldırır, sağdaki ise yön verir. Amacımız bu vinci biraz önce gördüğümüz yerdeki mazgala götürmek. Bunun için aleti en tepeye çıkarın ve en sola dayayın. Tam üstüne denk gelmesi lazım. Sonra gidin ve vinç kolunu mazgala geçirin. Tekrar kontrol odasına gidin ve vinç kolunu yukarı kaldırın. Böylece kapak açılacak. Oraya ilerleyin ve aşağıya atlayın.

Aşağıya indiğinizde karşınızda bulunan masanın çekmecesini açın ve içinden anahtarı alın. Bu anahtar dolaba ait. Hemen soldaki dolapta kullanın ve içinden kartı alın. Kartla yandaki camekan yatak odasının önündeki kapıyı geçebilirsiniz. İçeri girin ve bir sonraki odaya ilerleyin. İçeri girdiğinizde, bir çocuk odasıyla karşılaşacaksınız. Duvardaki resimler ve yataktaki bebek bunun göstergesi. Oyuncak eve bakın ve içinden küpü alın (Datacube). Buradan çıkın, bilgisayarların yanına gelin. Masanın üzerinde duran kutuya küpü takın ve videoyu izleyin. Sonunda bizim ürkütücü kızımızın ne ve kim olduğuna dair büyük bir anlatım izliyoruz. Belki de başından beri baş belası olan konu buydu, ona ulaşmaya çalışıyorduk. Sonunda öğrendik.

Hüzünlendikten sonra, ana kapıdan dışarı çıkıyoruz. Elimizdeki kartı kullanın.

Reversal

 

Evimize geri dönüyoruz. Yolda kafeye uğrayın ve hatunla konuşun. Güvenlik görevlilerinin bizi aradığını anlatacak. Eve gidiyoruz. Önce babamızla tartışmalı ve sevgi dolu bir konuşma, ardından odamıza çıkıp ağlamaklı birkaç saniye yaşıyoruz. Ardından olayların özüne inmek için gereken sıralama seriliyor önümüze.

The Longest Journey

 

Dümdüz ilerleyin ve bu sefer eve girin.

Ve muhteşem bir macera daha bitti. Gerçekten keyifli bir yolculuk.

Not: Oyun içindeki müzikleri bulmak isteyenleriniz varsa http://www.drommefall.net/filarkiv/index.php adresine göz atabilir.

Reklamlar

Ben diyorum ki:

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s