Samsung’un kendisiyle savaşının sonu geldi…


Bada users, unite! diye bağırasım var ama, “kendi eden, kendi bulur” lafından dolayı susuyorum. Artık Bada yok.

badavisualimage

Aslında her ne kadar bu duvar benim hoşuma giden şeyler için varlığını sürdürüyor gibi görünse de, kısa süre içinde “hoşuma gitmeyen” bir şey oldu işte.

Samsung’un “para kazandırmıyor gibi ise yok et” ya da “bu daha iyi oldu gibi, diğerlerini boşverelim” mantığını uzun sürelerce takip ediyorduk zaten. Samsung Focus telefon mesela. Bada ile birlikte “Windows için de destek vereceğiz” açıklamasının sonucu olan bir modeldi. Hemen paketleyip satışına geçtiler, Windows daha yeni geldi telefonlara ama Samsung çoktan Focus defterini kapattı.

Çoğu Bluetooth kulaklıkları mesela. Samsung 4, 5 şeşit pil denedi, sonunda tek modele indirene kadar hepsini iptal etti. O modelleri alanlara da “yeni ürünlerimizi öneririz” demekle yetindi.

Bir iki yıl önce batı pazarına satacağı çamaşır makinalarını hatırlayan var mı? Orada bir fabrikanın bütün iş yükünü satın alma garantisi verdikten sonra “o tip gövdeyi üretmemeye karar verdik, Amerikan pazarına o ürünü sokmuyoruz” dedi ve davalık oldu.

Benzer şekilde Galaxy S2 Skyrocket’i bir anda iptal etti, M8920 daha duyurulamadan iptal oldu, Galaxy Beam ilk projeksiyonlu telefon olduğu için sükse yaptı ve iptal oldu bile.

Mevzu şu; Galaxy serisi Samsung’un amiral gemisi oldu, bir şekilde Android ile iPhone karşıtı savaşa iyi tutunduğu için de diğer cepheleri tamamen sildi. Alt seviye için ise, enteresan pislikler peşinde.

Açıkçası ben Bada kullanan telefonumdan memnunum ve yakın zamanda aldığım iPad Mini ile bütün ihtiyaçlarımı karşılamaktan da öte bir ikili oluşturdular. O yüzden Samsung’un bu hamlesi, en azından son 6 aydır yeni telefonlara bakmayan “ben” için sadece “Samsung’dan yeni bir saçmalık” düşüncesinden öte bir mana içermedi. Gene de Samsung’un kendisine güvenen ve benim gibi 2009’dan (ilk Bada kullanan Wave’in çıkmasından beri) bu yana gelişmeler için Samsung’u alkışlayan insanları Tizen ve Android için terk etmesi kendi ayıbıdır.

25 Şubat itibariyle yapılan açıklama ile, bundan böyle Bada olmayacağı ve Tizen’le birleşeceği, eski Bada cihazlara ise Tizen güncellemesi gelmeyeceği duyuruldu ve onaylandı.

Garip olan şu ki, “ilk nesil” Bada telefon benim elimde duran Samsung Wave GT-S8500 modeli. Telefonun özellikleri; 1 GHz Arm 8 Cortex işlemci, 512MB RAM, 2 GB dahili, 32 GB’a kadar artırılabilir bellek desteği, 16M renk destekli Super Amoled ekran, milyon tane özellik (3G, WiFi ve sair ne isterseniz yazın buraya), 5 Mp kamera, LED flaş, her tür “yeni nesil telefon özelliği” mevcut. Yani bayağı eşek yüküyle donanıma sahip, taş gibi alet. Ama Galaxy kadar tutmaması ve Samsung’un Bada’yı kapalı bir işletim sistemi olarak korumaya çalışıp Android karşısında ezilmesine izin vermesi dolayısı ile her imkan çöp olmuş oldu.

Gerçi gene de o kadar kızmıyorum. Nihayetinde teknolojinin geldiği noktada, bir sonraki gelişmenin müşteri ile buluşma aralığı 4 aya kadar düşmüş durumda. Bu noktada zaten ömrünü çoktan doldurmuş bir sistemle karşı karşıya olduğumuz açık. Ama gene de daima eski teknoloji bile olsa, gidecek yol elbet ki vardır.

Şimdilerde -daha ne kadar devam eder bilinmez- Bada kullanan cihazlar için Android ve Tizen uyarlama çalışmaları revaçta gibi görünüyor. Önümüzdeki aylar ve hatta belki yıllar bu telefonu dijital mezarlıkların derinlerine doğru itebilir ama ne olursa olsun, bu hamle Samsung’un oldukça büyük bir müşteri kitlesini karşısına almasına ve daha da büyük bir kitlenin Samsung’a olan yazılım ve donanım güvensizliğinin perçinlenmesine neden olacak.

Güle güle Bada. Ve fakat ben seni “donanımsal, yazılımsal ve fikri olarak” terk edene kadar kullanacağım, haberin olsun. Mobil AP ile iPad’imi internete bağlıyorum, radyom var, 3D oyunlarım var, çoğu telefondan güzel Super Amoled ekranım var, dokunmatiğim canavar gibi, hala Android ve iOS’ta olmayan onlarca özelliğe sahip terk edilmiş bir işletim sistemim de var. Benim ömrüm bu telefonla uzun süre başabaş oynar.

Samsung’un kendisiyle savaşının sonu geldi…” üzerine bir yorum

Ben diyorum ki:

